0

نظام مهارتی اشتغال مولد ایجاد می‌کند

نظام مهارتی اشتغال مولد ایجاد می‌کند
بازدید 27

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال‌الدین میرجعفریان شامگاه یکشنبه در جریان بازدید از نمایشگاه دستاورد دانشجویان دختر دانشکده فنی و حرفه‌ای حضرت فاطمه زهرا (س) اردبیل، اظهار کرد: نظام آموزشی ما باید به سمت گسترش مهارت‌آموزی، هنرستان‌ها و دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای حرکت کند تا نسل آینده بتواند فرصت اشتغال مناسبی را پیدا کنند.
وی تصریح کرد: نمایشگاه دستاوردهای دانشجویان دختر دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اردبیل فرصتی را فراهم کرده تا یک‌هزار و ۱۰۰ دانشجوی این دانشکده بتوانند توانمندی خود را در معرض دید بگذارند.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: توانمندی این دانشجویان در ۲۰ غرفه به نمایش گذاشته شده تا در رشته‌های گرافیک، معماری، طراحی و دوخت لباس، حسابداری، تربیت بدنی و رایانه توانمندی دانشجویان در معرض دید قرار گیرد.
میرجعفریان افزود: ما در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای با کمبود فضای خوابگاهی و کارگاهی روبه‌رو بودیم که قرار شد با مساعدت مسئولان استانی بخش عظیمی از نارسایی‌ها برطرف و امکان ادامه تحصیل با آسودگی بیشتر برای دانشجویان رشته‌های مهارتی فراهم آید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار توسعه فیزیکی فضاهای هنرستانی و دانشکده‌های مهارتی، ضرورت دارد تا رشته‌های جدید با فناوری‌های نوین نیز در این مجموعه‌ها گسترش پیدا کند تا ما بتوانیم شرایط مناسبی را برای تحصیل و ایجاد علاقه بیشتر در دانشجویان فراهم کنیم.
میرجعفریان اضافه کرد: در نظام آموزش و پرورش نیز سعی بر این بوده تا دانش‌آموزان به هنرستان‌ها و مراکز کار و دانش هدایت شوند تا امکان تحصیل آنها با ارتقای مهارت فراهم آید.
معاون امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: دانشکده فنی و مهارتی حضرت فاطمه زهرا (س) برای دانشجویان دختر شرایطی مناسب مهیا کرده تا در کنار تحصیل بتوانند ارتقای مهارت خود را با ابزارها و شیوه‌های نوین داشته باشند.
به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه دستاورد دانشجویان دختر دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای اردبیل تا ۱۶ اسفندماه برای بازیدد علاقه‌مندان دایر است تا زمینه برای حضور مخاطبان بیشتر در این نمایشگاه مهیا شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *