0

افتتاح ۱۶ پروژه منابع طبیعی در خراسان جنوبی

افتتاح ۱۶ پروژه منابع طبیعی در خراسان جنوبی
بازدید 29

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا نصرآبادی ظهر دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: هفته منابع طبیعی فرصتی برای بیان حساسیت‌ها و شکنندگی‌های این حوزه است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه منابع طبیعی دیگر صحبت از امنیت غذایی نیست بلکه حرف از اقتدار غذایی است که با حمایت از منابع طبیعی، بخش دامپروری و کشاورزی و منابع آبی و خاکی میسر می‌شود.
نصرآبادی ادامه داد: منابع طبیعی و حراست از آن در توسعه پایدار، ماندگاری جمعیت و … نقش مهمی دارد که در این راستا نیازمند فرهنگ سازی هستیم.
سهم خراسان جنوبی از طرح کاشت یک میلیارد درخت
وی با اشاره به طرح مردمی یک میلیارد درخت اظهار کرد: سهم خراسان جنوبی در این طرح کاشت ۱۶ میلیون درخت است و همچنین در سال ۱۴۰۲ دو میلیون و ۱۷۵ تولید نهال داشته‌ایم و ۳۴۳ هزار و ۱۴۱ کاشت نهال داشته‌ایم.
نصرآبادی با بیان اینکه این طرح‌ها در ۲۹ روستای استان اجرایی شده که نقش بسزایی در نگهداشت جمعیت داشته است، اظهار کرد: از مجموع پروژه‌های افتتاحی، ۱۱ پروژه آبخیزداری و مابقی بیابان‌زدایی و کاشت نهال است.
وی با اشاره به برنامه‌های هفته منابع طبیعی بیان کرد: پویش‌های نهال‌کاری در سطح جامعه به ویژه خانواده‌ها، مراسم کاشت نهال با مشارکت شهرداری، برگزاری نشست علمی با دانشجویان و هیئت علمی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی، با اشاره به شرایط آب و هوایی و اقلیم استان، بیان کرد: مقابله با پدیده‌هایی اعم از فرسایش خاک، خشک‌سالی و دیگر پدیده‌های ناشی از تغییر اقلیم نیازمند فرهنگ‌سازی و مشارکت مردمی است.
برگزاری ۱۲۶ پویش مردمی
نصرآبادی با بیان اینکه ۱۲۶ پویش مردمی از اقشار مختلف برای نهال‌کاری داشته‌ایم، افزود: همچنین مقرر شده بر اساس تفاهم‌نامه‌ای با بسیج و سپاه، ۳۰ هزار اصله درخت کاشت شود.
وی بیان کرد: با همکاری شرکت آبفای استان و در راستای استفاده از پساب فاضلاب بیرجند، ۶ هزار اصله نهال غیر مثمر در ۲۷ هکتار کاشت شده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی یادآور شد: افرایش کانون‌های فرسایش بادی به ۳۲ را در خراسان جنوبی را داشته‌ایم که متأسفانه به دنبال خشک‌سالی‌های چند ساله رخ داده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *