0

عدالت رسانه ای به معنای ادراک واقعی مخاطب از حقایق رویدادهاست

عدالت رسانه ای به معنای ادراک واقعی مخاطب از حقایق رویدادهاست
بازدید 23

به گزارش خبرنگارمهر، فرشاد مهدی پور، ظهر پنجشنبه در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه و عدالت در کرمان با بیان اینکه عدالت رسانه‌ای یعنی کمک به ادراک واقعی مخاطب از حقایق رویدادها و وقایع افزود: ما درحوزه رسانه، نیازمند توسعه عدالت برای افزایش ادراک، آگاهی، قدرت انتخاب و شناخت مردم هستیم و این مفهوم کاملی است البته مفاهیم دیگر را نقض نمی‌کند.
وی افزود: الزاماً مفهوم عدالت که در رسانه تعقیب می‌کنیم با بخشی از اموری که امروزه با عنوان عدالت طلبی و عدالت‌خواهی دنبال می‌کنیم هم‌خوان نیست و باید فکر کنیم چگونه فضای عدالت گستر در حوزه رسانه تقویت شود.
وی با بیان اینکه نقش رسانه‌ها آگاهی بخشی است، تصریح کرد: سرمایه اجتماعی در کشور تضعیف شده است و احساس عدالت باعث امیدآفرینی و ایجاد سرمایه اجتماعی می‌شود و اینکه گزاره‌های همچون بزرگترین اختلاس و … قبل از اثبات آن در قوه قضائیه، از سوی رسانه‌ای منتشر شود سبب می‌شود سرمایه اجتماعی و امید مردم را مختل کند و نباید بر سر شاخ نشسته و بن ببریم و حفظ آرامش روانی جامعه و پرهیز از ناعدالتی حتماً ضروری است.
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: عدالت آن است که آگاهی و شناخت عمومی در همه کشور رشد پیدا کند.
مهدی‌پور، با یادآوری ویژگی‌ها و اقدامات سردار حاج سلیمانی اظهار کرد: دیده نشده یکی از مهمترین رکن عملیات و فعالیت سردار دل‌ها است و او با اصحاب رسانه خوش برخورد و همراه بود، اما هیچ گاه مصاحبه نمی‌کرد و تبدیل به دیده‌ترین فرد در جهان شد و در زمان حیات و بعد از حیات محبوب‌ترین شخصیت ایران و جهان است که برای اصحاب رسانه درس دارد.
وی ادامه داد: صدور انقلاب اسلامی یکی از اقدامات سردار حاج قاسم سلیمانی بود و بخش زیادی از توسعه زیرساخت فرهنگ و رسانه از این رهگذر ایجاد شده و در مورد این نقش مهم سردار دل‌ها کمتر صحبت شده است.
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: حاج قاسم سلیمانی ایران فرهنگی و رسانه‌ای را به این وسعت رساند و در حادثه مهم غزه بیش از ۱۶۰ فعال رسانه‌ای و خبرنگار به شهادت رسیدند و اگر امروز هژمون دشمن صهیونیست شکست خورده و صدای مظلومان به همه رسیده و مساله فلسطین کانون توجه قرار گرفته است، بخشی از آن به ابتکار عمل‌هایی‌ست که به موازات عملیات‌های نظامی و سیاسی در حوزه فرهنگ و رسانه توسط حاج قاسم سلیمانی در دهه گذشته صورت گرفته است و زیرساخت‌های مهمی بوجود آمده است.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، عدالت را بازتعریف کردند اظهار کرد: عدالت خواسته و نیاز عمومی و یک آرمان قدیمی است و خود عدالت و عدالت گستری مظلوم است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *