0

شمارش معکوس افتتاح آزادراه منجیل-رودبار

شمارش معکوس افتتاح آزادراه منجیل-رودبار
بازدید 24

به گزارش خبرگزاری مهر، خیراله خادمی از افتتاح آزادراه منجیل-رودبار در روز دوشنبه با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: این آزادراه به عنوان سومین وعده دولت در افتتاح مسیرهای آزادراهی کشور پس از افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان به عنوان طولانی‌ترین و منطقه دو آزادراه تهران-شمال به عنوان سخت‌ترین پروژه‌های آزادراهی کشور آماده بهره برداری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی طول آزادراه‌های بهره برداری شده تا پایان سال جاری را ۲۴۲ کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به متوسط سالانه ساخت ۱۰۴ کیلومتر آزادراه در ۱۵ سال گذشته هدفی بزرگ و معادل سه برابر سالانه بوده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر آزادراه مراغه-هشترود و تبریز-صوفیان نیز با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در حال اجرا است و در اوایل سال آینده به بهره برداری می‌رسند.
خادمی آزادراه منجیل-رودبار را بخشی از آزادراه قزوین-رشت دانست و بیان داشت: بهره برداری از آخرین بخش این آزادراه، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این آزادراه به دلیل واقع شدن در منطقه کوهستانی سرتاسر پل و تونل و دیوار سازی است و به دلیل عبور بخشی از محور از مناطق مسکونی و لزوم حفظ بافت منطقه با پیچیدگی‌هایی همراه بود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه، اعتبار هزینه شده برای ساخت این آزادراه را ۲۰ هزار میلیارد ریال و ارزش روز آن را ۵۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *