0

مقبره‌الشعرای تبریز پاکسازی و مرمت شد

مقبره‌الشعرای تبریز پاکسازی و مرمت شد
بازدید 21

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید شاهوردی با اعلام این خبر گفت: مقبره‌الشعرا یکی از مراجع گردشگری تبریز و یادمان فرهنگ و ادب این شهر است و وظیفه ما نگهداشت این مجموعه و حراست از داشته‌های فرهنگی و تاریخی شهر است.
وی افزود: بخشی از المان مقبره‌الشعرا در روزهای گذشته بر اثر شیطنت برخی افراد شهروندنما آسیب دیده بود که با دستور شهردار تبریز پاکسازی و مرمت المان و همچنین زیباسازی آن آغاز شده است.
شاهوردی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز در سال جاری با هزینه ۱۱۰ میلیارد تومانی اقدام به سنگفرش صحن جنوبی، معابر پیرامونی آن و احداث آبنما در ورودی مقبره‌الشعرا کرده است که این مجموعه فرهنگی وگردشگری پس از دو دهه رکود آماده میزبانی شایسته از گردشگران داخلی و خارجی است.
وی با اشاره به تکمیل صفه شمالی مقبره‌الشعرا در سال گذشته گفت: صفه جنوبی مقبره‌الشعرا نیز در اوایل سال جاری با مشارکت فعال شهرداری منطقه یک تبریز به بهره‌برداری رسیده است.
مقبره‌الشعرا مدفن بیش از ۴۰۰ از شعرا و عرفای ایران و آذربایجان است که از مشهورترین آنها می‌توان به استاد شهریار، اسدی طوسی، همام تبریزی و… اشاره کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *