0

هشدار جدی نسبت به هرگونه خرید و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری

هشدار جدی نسبت به هرگونه خرید و فروش غیرمجاز گونه‌های جانوری
بازدید 28

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل شعبانی اظهار کرد: هر ساله در ایام عید شاهد خرید و فروش گونه‌های جانوری غیرمجاز هستیم، این گونه‌ها انواع خزندگان «سمندر، برخی مارها، لاک پشت، و برخی گونه‌های گیاهی مهاجم مانند سنبل آبی …» هستند، که بسیاری از آن‌ها از گونه‌های حفاظت شده و یا در معرض خطر به شمار می‌روند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: متأسفانه گونه‌هایی که در ایام نوروز به صورت غیر مجاز خرید و فروش می‌شوند، اکثراً گونه‌های غیر بومی بوده و پس از مدتی نگهداری در منازل پس از پایان ایام نوروز توسط مردم، در عرصه‌های طبیعی از جمله رودخانه‌ها و آبگیرها رها می‌شوند. این حیوانات گونه‌های مهاجم بوده و پس از سازگاری با طبیعت منطقه رهاسازی شده، به رقابت با گونه‌های بومی پرداخته و بسیاری از آنان را از بین می‌برند.
وی از تشدید نظارت حفاظت محیط زیست و انجام گشت‌های مستمر یگان حفاظت در این ایام به منظور مقابله با خرید و فروش گونه‌های جانوری غیرمجاز خبر داد و افزود: فروشندگان گونه‌های غیر مجاز که به صورت آنلاین در فضای مجازی صورت می‌گیرد، مورد رصد شبانه روزی یگان سایبری حفاظت محیط زیست استان می‌باشد و با خرید و فروش هر گونه جانوری غیر مجاز به شدت برخورد می‌شود.
شعبانی همچنین بیان کرد: برابر آئین نامه ابلاغی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست که به تصویب هیئت وزیران رسیده، به صراحت خرید، فروش انتقال حیوانات وحشی و گونه‌های دو زیست بدون اخذ مجوز از محیط زیست به استثنای آنچه در شورای عالی مطرح شده، ممنوع اعلام شده است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه مراتب را با سامانه ۱۵۴۰ و یا شماره تلفن همراه ۰۹۱۵۹۰۵۵۹۷۰ حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در میان بگذارند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *