0

هدف از اجرای طرح «مسطورا» تبدیل هر فرد به کنشگر فرهنگی است

هدف از اجرای طرح «مسطورا» تبدیل هر فرد به کنشگر فرهنگی است
بازدید 20

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام بهزاد محمدی پیش از ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: محدودیتی برای اعزام مبلغ به روستاها وجود ندارد و این مهم در اولویت اقدامات قرار دارد.
وی افزود: در روستاهایی که ۴۰۰ نفر ساکن باشد روحانی مستقر و در روستاهایی که کمتر از این میزان جمعیت داشته باشد حضور روحانیون به صورت گردشی است.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تاکید کرد: پویش بیت نورانی از برنامه‌های مدنظر در ماه مبارک رمضان است که در قالب ۳۰ فراز برگزار می‌شود.
حجت الاسلام محمدی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، محافل قرآنی با حضور قاریان در نقاط مختلف این استان نیز برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: غبارروبی ۴۰۰ مسجد این استان با پویش مردمی برگزار شده که نقش زنان در این راستا بسیار تأثیرگذار بوده است.
حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: جشن فرشته‌ها ویژه دختران و روزه اولی‌های دختر و پسر در ۱۲ شهرستان استان مرکزی نیز پیش بینی شده است.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: طرح مسطورا یا زندگی با آیه‌ها امسال به صورت ملی اجرا می‌شود که در این طرح آیه‌های کاربردی در زمینه توحید، نبوت، معاد، امامت و ایمان به صورت ویژه کار می‌شود، در این طرح باید ۱‌۵۰ فراز از آیات قرآن در طی سه سال آموزش داده شود.
محمدی ادامه داد: در این پویش نورانی ۳۰ فراز در همه محفل‌ها تلاوت می‌شود و سپس حفظ آیات و گفتمان سازی آیات انجام می‌شود.
وی گفت: طرح مسطورا در لایه استانی، شهرستانی و ملی برگزار می‌شود و هدف از اجرای این طرح ارتباط با قرآن، فهم آیات و تبدیل هر یک از افراد به کنشگر فرهنگی است.
حجت الاسلام محمدی افزود: برای شرکت در این طرح ۵ را به سامانه ۳۰۰۰۱۹۲۴ ارسال کنند و تمام ظرفیت‌ها در این زمینه نقش آفرینی خواهند کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *