0

ترویج فرهنگ روزه داری تقوا محوری را در جامعه نهادینه می‌کند

ترویج فرهنگ روزه داری تقوا محوری را در جامعه نهادینه می‌کند
بازدید 30

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری عصر دوشنبه به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان طی پیامی ضمن تبریک این ایام اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن، بهره مندی از برکات و نعمت‌ها و آگاهی از حقایق هستی است، خداوند را شاکر هستیم که بار دیگر بر ما نعمت ارزانی داشت تا بتوانیم این ماه عظیم را درک کنیم.
فخاری با اشاره به اینکه ماه رمضان مزین به نور قرآن است، گفت: از پروردگار بخواهیم در این ماه مبارک توفیق عبادت خالصانه را به همه ما عطا کند تا بتوانیم به واسطه دعا، توسل، خشوع و روزه داری به خودسازی بپردازیم.
استاندار تهران با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ روزه داری بیان کرد: جامعه روزه دار، تقوا محور می‌شود و وقتی تقوا مرکزیت پیدا می‌کند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، رذائل اخلاقی و زشتی‌ها پدیدار نمی‌شوند.
وی با اشاره به دستاوردهای فردی و اجتماعی روزه داری در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: اینکه مؤمنان روزه دار در این ایام علاوه بر حفظ اعضا و جوارح از آلودگی به گناه، به همدلی، مساوات و کمک‌های مومنانه می‌پردازند نوعی انسجام و همبستگی اجتماعی را رقم می‌زند که یکی از آثار مهم ماه مبارک محسوب می‌شود.
استاندار تهران در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال شاهد تقارن معنوی ماه مبارک رمضان و عید نوروز هستیم، این تلاقی را به فال نیک می‌گیریم تا با دعای خیر امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدر یک بهار قرآنی را آغاز کنیم، امیدوار هستیم که در سال جدید که با عطر و نور ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود علاوه بر سلامت جان و تن برای همه مردم جهان، خاصه امت ایران اسلامی، شاهد پیشرفت، سربلندی، عزت و اقتدار روز افزون مردم و کشور عزیزمان باشیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *