0

۳۸۴ هکتار از اراضی ملی در شهرستان گناوه رفع تصرف شد

۳۸۴ هکتار از اراضی ملی در شهرستان گناوه رفع تصرف شد
بازدید 24

به گزارش خبرنگار مهر، زبیده دهداری عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه یکی از روزهای این هفته به نام «روز فرهنگ و رسانه» نامگذاری شده است بر نقش مؤثر خبرنگاران و اصحاب رسانه در آگاه سازی و اطلاع رسانی جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: نقش اصحاب رسانه و خبرنگاران در انعکاس عملکرد دستگاه‌های اجرایی بسیار مهم و تأثیرگذار است و بر اساس رسالت کاری خود نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه و انعکاس واقعیت‌های جامعه دارند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناوه بیان کرد: خبرنگاران در آگاهی بخشی به جامعه، پیرامون خدمات انجام شده در ادارات و دستگاه‌ها و فعایت‌ها نقش مهم و مؤثری دارند و اصحاب رسانه شهرستان نیز این کار را به خوبی انجام داده‌اند.
وی با تقدیر از همکاری اصحاب رسانه شهرستان در انعکاس برنامه‌ها و فعالیت‌های این اداره ادامه داد: خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان گناوه همواره بدون منت و چشم داشتی در کنار این اداره حضور فعال دارند که قابل تقدیر است.
دهداری با اشاره به اینکه شعار محوری امسال هفته منبع طبیعی «منابع طبیعی، با مشارکت مردم، برای مردم» در نظر گرفته شد، بیان کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناوه برنامه‌های مختلف و متنوعی را به منظور گرامیداشت این هفته پیش بینی و اجرا کرد.

وی به اجرای برنامه روز درختکاری همزمان با سراسر کشور با حضور مسؤولان و اقشار مختلف در بوستان روستای محمد صالحی به عنوان اولین برنامه این هفته اشاره کرد و افزود: یکی از دلایلی اجرای برنامه در بوستان روستای محمد صالحی با همکاری دهیاری این روستا این بوده که در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، یکی از مسئولیت‌های دهیاری‌ها در نظر گرفتن بخشی از درآمدها برای فضای سبز و درختکاری و مشارکت در این طرح است که به همین دلیل این برنامه به عنوان نخستین برنامه در روز درختکاری در بوستان روستا اجرا شد.
وی گفت: علاوه بر برنامه روز درختکاری، بر اساس روزشمار این هفته برنامه‌های مختلفی اجرا و با نهادها و اداراتی و ارگان‌هایی که با این اداره همکاری و همیاری داشتند نشست‌هایی برگزار و از همکاری آنها تقدیر شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناوه با اشاره به عملکرد این اداره طی یکسال گذشته گفت: طی یکسال گذشته با اجرای ۸ فقره حکم قضائی، ۳۸۴ هکتار از اراضی ملی شهرستان گناوه رفع تصرف و به نام دولت جمهوری اسلامی ثبت شد.
وی بیان کرد: صدور ۲۰ فقره آرا صادر به نفع دولت به میزان ۳۶۰ هکتار، اخذ سند مالکیت حریم ۶۰ متری دریا و اراضی ملی به میزان ۴۳۷ هکتار، واگذاری اراضی ملی جهت طرح آبزی پروری هزار و ۵۰۰ هکتار، تولید ۱۲ هزار اصله نهال، و جذب و ساماندهی ۲۸۰ نفر همیاران طبیعت از دیگر عملکردها طی یکسال این اداره بوده است.
وی گفت: ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی در روستاها برای نهضت ملی مسکن پیش بینی شده و به استان پیشنهاد شد که هنوز در مرحله نامه نگاری و پیگیری است.
کاشت ۴۰ هزار اصله نهال در شهرستان گناوه
وی با اشاره به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور گفت: بر اساس تاکید مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمهور مبنی بر کاشت یک میلیارد درخت این طرح به مدت ۴ سال اجرا خواهد شد که سهمیه استان بوشهر در این طرح مردمی کاشت سالانه چهار میلیون اصله نهال در نظر گرفته شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناوه گفت: در راستای اجرای این طرح مردمی، ۴۰ هزار اصله نهال تا کنون در شهرستان گناوه با همکاری مردم، نهادها، دستگاه‌های اجرایی، دهیاری‌ها و شوراها کشت شده و از این تعداد ۲۰ هزار نهال مربوط به زارعت چوب بوده انجام شده است که در راستای رونق اقتصادی و تاکید مقام معظم رهبری برای مبارزه با تورم و گرانی و مشارکت همگانی در رشد اقتصادی انجام شده است.
ضرورت مشارکت همه اقشار، نهادها و دستگاه‌ها در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناوه بیان کرد: اداره منابع طبیعی متولی اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور است اما در اجرای این طرح مهم نیازمند همکاری و همیاری و حمایت همه دستگاه‌های اجرایی و مشارکت اقشار مختلف مردم هستیم تا بتوان این طرح را به بهترین نحو ممکن اجرا کرد.
دهداری با بیان اینکه برای اجرای این طرح مردمی در شهرستان تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته‌ایم، گفت: برای اجرای طرح و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این زمینه همه به خصوص خبرنگاران نقش مؤثری دارند و انتظار می‌رود که در این زمینه همکاری و مشارکت مؤثر و پررنگی داشته باشند.
در پایان این نشست از خبرنگاران شهرستان گناوه تجلیل شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *