0

آمار مصدومان چهارشنبه سوری در کردستان به ۱۶۱ نفر رسید

آمار مصدومان چهارشنبه سوری در کردستان به ۱۶۱ نفر رسید
بازدید 22

حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۴:۰۰ روز سه‌شنبه، بیست‌ودوم اسفندماه جاری، در مجموع ۱۶۱ نفر در کردستان بر اثر انفجار مواد محترقه مصدوم شدند و از خدمات فوریتی و درمانی استفاده کردند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار مصدومان مربوط به شهر سنندج با ۷۴ مصدوم است، گفت: خوشبختانه در شهرهای مریوان و سروآباد هیچگونه مصدومیتی ثبت نشد.
وی به آمار مصدومان سایر شهرهای استان پرداخت و افزود: ۱۴ نفر در سقز، ۲۹ نفر در قروه، ۱۰ نفر در بیجار، سه نفر در بانه، ۱۰ نفر در کامیاران، ۱۳ نفر در دیواندره و هشت نفر در دهگلان مصدوم شدند.
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: ۳۰ نفر از مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه‌سوری در استان زن و ۱۳۱ نفر مرد هستند و ۶۱ درصد افراد مصدوم زیر ۱۸ سال و ۴۹ درصد نیز بالای ۱۸ سال بودند.
جعفری در مورد نوع آسیب‌ها تصریح کرد: ۳۴ مورد آسیب چشمی، ۹۹ نفر سوختگی و ۲۸ نفر نیز سایر مصدومیت‌ها را داشتند.
وی با اشاره به اینکه وضعیت ۶ نفر از سوختگی‌ها وخیم است، اضافه کرد: سه نفر در بخش ویژه بیمارستان کوثر و سه نفر هم در بخش ویژه بیمارستان امام خمینی (ره) دیواندره تحت درمان هستند.
وی اعلام کرد: همچنین یک نفر هم در بخش ویژه بیمارستان شهید بهشتی قروه با آسیب شدید چشم (با خطر تخلیه چشم) به ثبت رسیده است و سایر مصدومان یا به صورت سرپایی درمان شدند یا بستری موقت هستند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *