0

هنرمند اردبیلی در نهمین همایش مبانی هنرهای تجسمی خوش درخشید

هنرمند اردبیلی در نهمین همایش مبانی هنرهای تجسمی خوش درخشید
بازدید 22

به گزارش خبرگزاری مهر، نهمین همایش مبانی هنرهای تجسمی ایران با رویکرد تصویرگری متون ادبی با محوریت مبانی پیوستگی هنر و ادبیات در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.
این همایش با رویکرد تصویرگری متون ادبی با محوریت مبانی پیوستگی هنر و ادبیات با نظر بر خوانش‌های نو در تصویرسازی متون ادبی ایرانی، با همکاری انجمن هنرهای تجسمی و پژوهشی ایران در تاریخ‌های ٩ و ١٠ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد.
در این همایش علمی ٤٢ مقاله در راستای محورهای همایش، ٢٣ مقاله به صورت سخنرانی در ٤ پنل حضوری و یک پنل مجازی به صورت همزمان ارائه شد که مقاله هنرمند اردبیلی نوید اچگان با عنوان «تأثیر نور و رنگ در نقاشی ایرانی» نیز در این همایش مورد پذیرش کامل قرار گرفت.
در این همایش نوید اچگان، درباره‌ی تأثیر نور و رنگ به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار کرد: در هنر ایرانی رنگ نشان دهنده‌ی هستی است و نور نقش اصلی را ادا می‌کند، رنگ اساساً به عنوان یکی از اجزای هنر در زندگی انسان‌ها تأثیرگذار بوده است. رنگ‌های سنتی از قدیم تا به امروز بر فرهنگ و هنر اثرات ژرفی گذاشته‌اند.
وی با بیان اینکه در فرهنگ ایرانی، رنگ‌ها به معناهای مختلفی شناخته شده‌اند، ادامه داد: در نقاشی ایرانی از رنگ‌های سنتی استفاده شده که با فرهنگ ایرانی اسلامی نیز مشترک است، رنگ‌های سنتی در هنر نقاشی ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارند.
این هنرمند اردبیلی بیان کرد: بسیاری از تابلوهای معروف ایرانی از رنگ‌های سنتی مانند آبی فیروزه‌ای، سبز و زرد بهره می‌برند، این رنگ‌ها ارتباط عمیقی با مفاهیم مذهبی، فرهنگی و ایرانی هستند.
اچگان خاطرنشان کرد: در آثار نقاشی تجلی نور و رنگ در راستای افکار و عقاید اسلامی است، رنگ و نور در هنرهای اسلامی نماد و موید وحدت هستند و رنگ‌ها در نقاشی ایرانی ارتباط نزدیکی با فرهنگ و هنر اسلامی دارند.
«نوید اچگان» عضو رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک، عضو انجمن علمی ایران، عضو مؤسسه‌ی هنرهای تجسمی معاصر ایران، کارشناس ارشد پژوهش هنر، طراح گرافیک دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل است.
اچگان چندین سال است در زمینه گرافیک و رسانه فعالیت می‌کند و دبیر علمی یازدهمین جشنواره‌ی دانشگاهی حرکت، دبیر جشنواره پوستر بهترین امت‌ها، دبیر اجرایی نمایشگاه نقاشی علمای قفقاز، دبیر پویش سراسری (منیم قهرمانیم)، دبیر و داور فراخوان طراحی نشان کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل، دبیر اجرایی هنرواره ملی خوشنویسی ایران دل، دبیر اجرایی کارگاه خوشنویسی مولای مهر و برگزاری دو نمایشگاه انفرادی و چندین نمایشگاه گروهی و فراخوان ملی و منطقه‌ای و چاپ مقالات علمی پژوهشی را در کارنامه خود دارد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *