0

تثبیت اشتغال باید یکی از اولویت‌های اقتصادی باشد

تثبیت اشتغال باید یکی از اولویت‌های اقتصادی باشد
بازدید 17

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام زارع عصر چهارشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان به ریاست غلامعلی حیدری- استاندار با بیان اینکه تثبیت اشتغال در سال آینده یکی از اولویت‌های اقتصادی در استان است، اظهار کرد: حمایت از بخش خصوصی موجب ایجاد و تثبیت اشتغال خواهد شد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در راستای بهبود فضای کسب و کار باید دولت از بخش خصوصی حمایت به‌عمل آورد، عنوان کرد: امیدواریم با تشکیل جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بتوانیم در راستای حل مشکلات این بخش گام برداریم و نرخ بیکاری استان را کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری برای تأمین نیروی کار ماهر با مشکل مواجه هستند، توضیح داد: بنابراین با انعقاد تفاهم‌نامه مابین بخش خصوصی و سازمان فنی و حرفه‌ای درصدد هستیم تا نیروی کار ماهر مورد نیاز واحدهای تولیدی را تربیت کنیم، امیدواریم با حمایت نهادهای آموزشی نزدیک به ۱۵۰ نیروی ماهر را تربیت و به واحدهای تولیدی جهت اشتغال معرفی کنیم.
زارع در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینان و بازرگانان نسل فردا در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: در چشم‌انداز اولیه ۵۰ نوجوان در این دوره‌ها شرکت خواهند کرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به در سال‌جاری ۱۱ جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور مقامات ملی و استانی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: این جلسات ۷۰ مصوبه استانی، ۱۲ مصوبه ملی و ۱۰ دستاورد ملی داشته است.
وی افزود: تأمین آب شهرک صنعتی، تعیین ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری در زنجیره ارزش، تعیین شعبه رسیدگی به پرونده‌های قضائی بخش خصوصی در دادگستری (۱۰۲ دادگاه قضائی و ۱۰ حقوقی) بخشی از مهم‌ترین دستاوردهای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری است.
زارع بیان کرد: تعداد کارت‌های بازرگانی اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری به ۵۸۰ عدد افزایش پیدا کرده است، به همین علت نمایندگان پارلمانی اتاق بازرگانی استان در اتاق بازرگانی ایران به ۶ نفر افزایش پیدا کرده و افق بلندمدت حضور ۸ نماینده پارلمانی از استان در اتاق بازرگانی ایران است.
رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری در پایان تاکید کرد: بسیاری از مشکلات فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان استان در کمیسیون‌های تخصصی اتاق بازرگانی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان حل می‌شود.
امسال شاهد رشد ۲۵۰ درصدی صادرات از گمرک هستیم
در ادامه امین مالکی- نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حوزه صادرات استان کارهای خوبی انجام شده است، اظهار کرد: شاهد رشد ۲۵۰ درصدی صادرات از گمرک هستیم.
نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بسیاری از کارفرمایان در حال حاضر دغدغه‌هایی در خصوص قانون اصلاح عناوین شغلی و تعیین دستمزد سوابق ناشی از کمیته‌های احتساب سوابق (موضوع بندهای الف و ب) سازمان تأمین اجتماعی دارند، گفت: حدود هفت پیشنهاد برای حل این مشکل ارائه شده است.
مالکی در پایان با اشاره به فعالیت‌های نمایشگاه‌های بین‌المللی چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: در تلاشیم با برپایی نمایشگاه‌های فصلی، ماهانه به‌صورت مستمر به ارائه کالا با قیمت مناسب کمک کنیم، حداکثر تخفیف برای غرفه‌ها و کالاها در نظر گرفته می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *