0

نهضت ملی‌شدن صنعت نفت با حضور مردم و رهبری روحانیت به ثمر رسید

نهضت ملی‌شدن صنعت نفت با حضور مردم و رهبری روحانیت به ثمر رسید
بازدید 30

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه جزیره خارگ اظهار داشت: عید نوروز برای انسان با تقوا همراه با بیداری و احیا است. و این بیداری با تفکر و تدبر حاصل می‌شود.همزمانی ماه مبارک رمضان با عید نوروز یک پیام مشترک دارد و آن احیا زندگی است که با خداباوری حاصل خواهد شد.
وی افزود: آنجا که خدا باشد منافع فردی و اجتماعی مردم تأمین خواهد شد. این را در قضیه ملی شدن نفت در تاریخ می‌بینیم.نهضت ملی‌شدن صنعت نفت در ۲۹ اسفند ۱۳۲۹ با حضور و فداکاری مردم، رهبری روحانیت ربّانی مثل مرحوم آیت‌الله کاشانی، جانفشانی‌های جریان‌های انقلابی مثل گروه فداییان اسلام، همبستگی مقطعی بخشی از نخبگان و خواص جامعه مثل دکتر مصدق با اراده مردم ایران، به پیروزی رسید، از ابعاد مهم و مغفول این نهضت، فتاوای مراجع تقلید در لزوم ملی شدن نفت ایران است.
امام جمعه خارگ تصریح کرد: از حضور ارزشمند روحانیت و مبلغان عزیز و قاریان قرآن و همه عزیزانی که برای شکوه و عظمت ماه مبارک رمضان در جزیره خارگ تلاش دارند کمال تشکر داریم. از مردم عزیز جزیره می‌خواهم فرصت بهره برداری از معارف و معنویات را غنیمت بدانیم و از همه مردم عزیز دعوت می‌کنم در مراسم محوری قرائت قرآن حضور فعال داشته باشند.
حجت الاسلام کارگر گفت: ۱۵ مراسم قرائت در جزیره داریم که در نوع خود بی بدیل است. مراسم در مساجد شیعه و سنی، حسینیه اعظم، زینبیه شهرک ۲۲ بهمن و مجموعه‌های صنعت و مجموعه‌های نظامی برگزار هست.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *