0

اجرای طرح مردمی «از بذر تا نهال» در آستارا

اجرای طرح مردمی «از بذر تا نهال» در آستارا
بازدید 25

علیرضا قمی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح ابتکاری «از بذر تا نهال» به عنوان بزرگترین طرح مردمی پرورش و کاشت درخت در کشور در شهرستان آستارا و با همکاری دانش آموزان مدارس، معلمان، اولیای دانش آموزان و ادارات منابع طبیعی، محیط زیست، کانون پرورش فکری و توسط شرکت امیران پاک ایرانیان و تیم اجرایی گروه از بذر تا نهال به اجرا در آمد.
رئیس منابع طبیعی شهرستان آستارا با بیان اینکه این طرح با هدف احیای جنگل‌های هیرکانی و اشاعه فرهنگ حفظ جنگل‌ها و صیانت از محیط زیست اجرا شد، افزود: از اسفند ماه سال ۱۴۰۱ با تهیه و توزیع بذر درختان جنگلی در بین دانش آموزان مدارس و آموزش نحوه کاشت بذر و نگهداری و پرورش آنها آغاز و با تبدیل شدن بذرهای نامبرده به نهال، و همزمان با هفته منابع طبیعی حدود ۳۰۰ اصله نهال جنگلی توسط دانش آموزان، اولیا و معلمین در نهالستان منابع طبیعی آستارا به نام دانش آموزان ثبت و غرس شد.
وی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه در نهالستان منابع طبیعی آستارا که به عنوان یکی از ۹ نهالستان دولتی استان گیلان مطرح است، گفت: هدف از انتخاب این محل برای نهال کاری این بود که دانش آموزان اولاً با محیط نهالستان و محلی که نهال‌ها رشد می‌کنند آشنا شوند و دوم اینکه نهال‌ها در محیطی محصور باشند تا بتوان از نهال‌ها محافظت کرد که در آینده دانش آموزان با مشاهده تبدیل نهال‌های خود به درخت به اهمیت نقش خود در حفاظت از طبیعت و محیط زیست پی ببرند.

قمی هدف از انتخاب دانش آموزان مدارس ابتدایی به عنوان جامعه هدف را نهادینه کردن فرهنگ منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست در دانش آموزان نونهال عنوان کرد و افزود: امیدواریم در سال‌های بعد بتوانیم جامعه هدف را گسترده‌تر کنیم تا دانش آموزان دوره متوسطه نیز در این طرح شرکت داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰۰ دانش آموز و معلم در اجرای این طرح مشارکت داشتند، ادامه داد: اجرای این طرح یکی از الگوهای موفق مشارکت شهروندان در حفاظت و صیانت از محیط زیست در کشور بوده که با همت و تلاش شهروندان عزیز، اولیا و دانش آموزان محترم و معلمین انجام پذیرفته است.
گفتنی است؛ اختتامیه جشنواره طرح «از بذر تا نهال» به عنوان اولین طرح مردمی پرورش و کاشت درخت در کشور برای نخستین بار در کشور در شهرستان آستارا با مشارکت معلمان، دانش آموزان، اولیای مدارس و با هدف فرهنگ سازی و آشنا ساختن دانش‌آموزان با حفاظت از منابع طبیعی از طریق کاشت نهال برگزار شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *