0

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در کرمانشاه

صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در کرمانشاه
بازدید 49

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سامانه‌ای قوی و ناپایدار، از امروز دوشنبه تا روز چهارشنبه، به تناوب سبب وزش باد نسبتاً شدید، بارندگی، رعدوبرق و احتمالاً رگبار تگرگ در سطح استان خواهد شد.
وی افزود: بارش‌ها که به تدریج موجب آبگرفتگی معابر، رواناب و سیلابی شدن مسیل‌ها در سطح استان می‌شود؛ از عصر دوشنبه تا اواخر وقت سه شنبه، بخصوص در نیمه شمالی و نواحی شرقی، از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: مخاطرات پیش بینی شده برای این هشدار بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید، رعدوبرق و احتمالاً رگبار تگرگ خواهد بود.
وی ادامه داد: شروع این هشدار دوشنبه و اوج فعالیت این سامانه عصر دوشنبه تا اواخر سه شنبه خواهد بود.
به گفته زورآوند کل استان کرمانشاه، بخصوص نیمه شمالی و نواحی شرقی شامل شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود، ثلاث باباجانی، اسلام آبادغرب، دالاهو، کرمانشاه، سنقر، کنگاور، صحنه و هرسین منطقه اثر این سامانه بارشی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب، سیلاب‌های محلی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش میدان دید و اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، احتمال وقوع خسارت به دلیل وزش باد نسبتاً شدید، رعدوبرق و رگبار تگرگ اثرات این سامانه بارشی پیش بینی شده است.
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه شهروندان و مسئولین دستگاه‌های اجرایی را به پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها، پرهیز از کوهنوردی و قرارگرفتن در مناطق مرتفع، محافظت تجهیزات برقی در برابر رعدوبرق، استحکام سازه‌ها در مقابل وزش باد، آمادگی دستگاه‌های اجرایی، احتیاط در رانندگی، اجتناب از ترددهای غیرضرور و اطلاع رسانی به موقع از طریق رسانه‌های محلی توصیه کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *