0

هشدار قرمز هواشناسی برای قزوین / مردم به رودخانه‌ها نزدیک نشوند

هشدار قرمز هواشناسی برای قزوین / مردم به رودخانه‌ها نزدیک نشوند
بازدید 47

حمیدرضا ململی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت جوی استان قزوین اظهار کرد: از سوی اداره کل هواشناسی قزوین هشدار قرمز صادر شده است.
وی افزود: با تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان قزوین احتمال بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی وجود دارد.
سرپرست آتش نشانی قزوین عنوان کرد: مسافران نوروزی از توقف در حریم و بستر رودخانه‌ها خودداری کرده و به توصیه‌های ایمنی سازمان آتش نشانی قزوین توجه داشته باشند.
وی تصریح کرد: با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌ها به دلیل بارش‌های رگباری در سطح استان وجود داشته و تقاضای ما از مردم این است که از اتراق و تردد در اطراف رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.
ململی با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص احتمال سیلاب در قزوین، اظهار کرد: بر اساس هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی استان تهران وزش باد شدید موقت و رگبار باران، احتمال وقوع تگرگ و احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن رواناب موقت در مسیل‌ها طی روزهای آتی در دامنه و ارتفاعات استان قزوین پیش بینی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تقاضای ما از شهروندان این است که از هرگونه تردد، استقرار در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها، دریاچه سدها و کانالهای آبیاری خودداری کرده و به تابلوهای هشدار عدم ورود و شنا در محل نصب شده است توجه ویژه ای داشته باشند.
سرپرست آتش نشانی قزوین در پایان یادآور شد: و کم توجهی و بی احتیاطی شهروندان به هشدارها در سنوات گذشته نشان داده ممکن است خسارات و حوادث ناگوار برای مردم داشته باشد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *