0

۱۱۸۰ زندانی استان سمنان آزاد شدند

۱۱۸۰ زندانی استان سمنان آزاد شدند
بازدید 20

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان سمنان، محمد جعفر عبدالهی بیان کرد: در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۱۸۵ زندانی با بهره‌مندی از ارفاقات قانونی به آغوش خانواده شأن برگشتند و شش هزار و ۶۹۸ مورد مرخصی نیز به زندانیان اعطا شده است.
وی با بیان اینکه تلاش و همت دادگستری کل استان سمنان، بهره‌مندی هرچه بیشتر زندانیان واجد شرایط ازا رفاقات قانونی است، افزود: حبس زدایی، کاهش جمعیت کیفری و اعمال مجازات‌های جایگزین حبس از اهداف مورد تاکید رئیس قوه قضائیه در سال ۱۴۰۲ بوده و دادگستری کل استان سمنان در راستای نیل به این هدف از هیچ اقدام قانونی مضایقه نکرده است.
رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: مسئولان قضائی مکلف شده‌اند با بررسی دقیق پرونده‌های زندانیان و احراز استحقاق آنان، بهره‌مندی زندانیان را از زمان انشا رأی و حتی در جلسات شورای طبقه بندی زندان و بازدیدهای مختلف از ندامتگاه‌ها پیگیری کنند.
عبدالهی بیان کرد: ارفاقات قانونی شامل عفو منجر به آزادی و تخفیف، آزادی مشروط، آزادی باگذشت شاکی، آزادی تخفیف مجازات به علت گذشت شاکی (ماده ۴۸۳)، آزادی تعلیق مجازات و مرخصی منجر به آزادی اتفاق افتاده است.
وی افزود: برخی از این محکومین به تعداد ۲۲۳ نفر با استفاده از پابند الکترونیکی از زندان آزاد شدند و نظارت بر آنان در بیرون از ندامتگاه‌ها ادامه دارد و بازگشت شرافتمندانه شأن به جامعه رقم خورده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *