0

نقش آفرینی مردم یکی از مهمترین عوامل جهش تولید است

نقش آفرینی مردم یکی از مهمترین عوامل جهش تولید است
بازدید 29

حجت الاسلام عباسعلی گرزین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نام گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: امسال مقام معظم رهبری شعار سال را «جهش تولید مشارکت مردمی» نام گذاری کردند که این نام گذاری حاکی از کارشناسی و نگاه بلند ایشان دارد و خط مشی راهبردی کشور را طی یک سال با این نام گذاری تعیین کردند.
وی با اشاره به اینکه همه باید به نام گذاری سال توجه کنیم و بدانیم که چرا مقام معظم رهبری جهش تولید را به عنوان شعار سال انتخاب کردند، افزود: مهمترین علت آن مراحل چهارگانه ای است که کشورهای صنعتی دنیا به مرزهای صنعتی اعم از آموزش، پژوهش، تولید فناوری و تکنولوژی و سپس تولید انبوده برای صادرات و درآمدزایی رسیده‌اند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه اکنون کشور ایران در مرحله چهارم قرار دارد، گفت: برای اینکه مشکلات کشور برطرف شود باید فناوری و تکنولوژی نوینی که به دست آوردیم را تبدیل به تولید انبوه کنیم تا بتوانیم صادرات گسترده‌ای داشته باشیم.
وی یادآور شد: یکی از مؤسسات بین المللی راهبردی اقتصادی دنیا حدود دو سال گذشته اعلام کرده بود که اقتصاد ایران در آستانه یک جهش هزار میلیارد دلاری قرار گرفته است و اکنون مقام معظم رهبری موضوعی را به عنوان شعار سال انتخاب کردند که مهمترین عامل برای جهش اقتصاد کشور است.
گرزین یکی از مهمترین عوامل جهش تولید در کنار حمایت‌های قوا سه گانه و حاکمیت را نقش آفرینی مردم دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران نشان داده پایبند به مردم است و نقش آفرینی مردم را باور دارد و در طول این سال‌ها مردم بودند که بار اصلی انقلاب را بر دوش کشیدند.
وی با بیان اینکه امنیت با مشارکت مردم محقق می‌شود، افزود: مردم باید به میدان بیایند تا این بار امانت تاریخ یعنی نجات بشریت و سراسری شدن عدالت تحقق پیدا کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: اگر امروز کشورهایی چون کره، ژاپن، چین، انگلیس، فرانسه و آمریکا به کشورهای صنعتی و پیشرفته تبدیل شدند محصول مشارکت و نقش آفرینی مردم بود. در ۲۷۰ سال پیش آمریکا با شعار نهضت مقاومت اقتصادی توانست بر سیاست‌های استعماری انگلیس غلبه و اقتصاد خود را جدا کند و با کمک مردم زمینه ترقی و رشد را برای کشور فراهم کرد.
گرزین با اشاره به اینکه باید برای حل مسائل کلان اقتصادی جامعه مردم را دعوت کنیم، اظهار کرد: قوا سه گانه باید تسهیل گری کنند تا موانع سرمایه گذاری، اشتغال و تولید برطرف شود و مردم در فضای امن و آرام سرمایه گذاری کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان راه کار بعدی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی را رفع موانع تولید و صادرات از سر راه مردم دانست و گفت: مبارزه با فساد از دیگر مطالباتی است که مسؤولان امر باید در این زمینه ورود کنند.
وی با اشاره به اینکه تجربه کشورهای دنیا برای رسیدن به قله‌های صنعتی نشان داد که هیچ کشوری بدون نقش مردم نتوانسته به قله‌های اقتصادی برسد، یادآور شد: در کشورهای صنعتی در برخی از زمان مردم فدا کاری‌ها و از خودگذشتگی های زیادی کردند تا کشور آنها به قله صنعتی رسید. کشور صنعتی شاخصی در دنیا نداریم که مسیر صنعتی شدن آن کمتر از ۱۰۰ سال طول کشیده باشد.
گرزین ادامه داد: برای تحقق شعار سال نیاز به حمایت مردم، دستگاه‌های حاکمیتی، حذف موانع و مبارزه با فساد داریم که باید محقق شود.
وی افزود: امیدواریم با ایمان و امیدی که در ۴۵ سال گذشته به صورت ویژه در مردم شاهد بودیم موانع پایانی را بر طرف کنیم و به قله‌های بلند پیشرفت در زمینه صنعت، امنیت، اخلاق و فرهنگ برسیم و با همت مردم و مسؤولان شاهد تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردمی» باشیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *