0

هواشناسی استان بوشهر هشدار سطح نارنجی صادر کرد

هواشناسی استان بوشهر هشدار سطح نارنجی صادر کرد
بازدید 45

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از فردا تا روز چهارشنبه نسبت به وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و گاهی بسیار شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و افزایش ارتفاع موج دریا به میزان ۹۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر و در فراساحل ۱۲۰ تا ۲۴۰ گاهی تا ۳۰۰ سانتیمتر هشدار داده می‌شود.
فرج‌الله شکوهی‌پور اضافه کرد: افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، خطر غرق‌شدن شناگران از جمله مخاطرات است.
وی افزود: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز شرایط جوی نسبتاً آرامی بر استان و روی دریا پیش‌بینی می‌شود و از اواخر وقت امشب با ورود سامانه بارشی جدید تا اواخر وقت روز دوشنبه بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: روزهای یکشنبه و دوشنبه سواحل و فراساحل استان و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه سواحل و فراساحل جنوبی مواج و متلاطم خواهند بود.
وی ادامه داد: جهت وزش باد امروز غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و فردا شمال شرقی تا جنوب شرقی ۱۶ تا ۴۰ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
شکوهی‌پور افزود: در این مدت ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر، فردا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر و در زمان وزش تندباد بیش از ۱۵۰ سانتی‌متر خواهد بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *