0

۹۶۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی دشتستان انجام شد

۹۶۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی دشتستان انجام شد
بازدید 25

به گزارش خبرنگار مهر، ماریا خویش‌دوست صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای کنترل و جلوگیری از بروز مشکلات بهداشتی و اپیدمی بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا، طرح بسیج سلامت نوروزی با حضور ۳۰ بازرس در سطح شهرستان دشتستان اجرا شده است.
خویش‌دوست تصریح کرد: بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای از ۲۴ اسفندماه تا پنجم فروردین در حدود ۹۶۵ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به‌ویژه، رستوران‌ها، کارگاه‌های شیرینی‌پزی، آجیل‌فروشی و همچنین اماکن عمومی مانند پارک‌ها، محل اسکان مسافران نوروزی و پمپ‌بنزین‌ها در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر انجام داده‌اند.
وی بیان کرد: در بازرسی‌های انجام‌شده که با هدف آموزش و ارتقا سلامت شهروندان و مسافران انجام گرفت، ۳۶ صنف و اماکن دارای مشکلات بهداشتی، اخطاریه دریافت کرده‌اند و پنج صنف متخلف نیز به مراجع قضائی معرفی شده‌اند و یک صنف پلمپ شده است.
رئیس گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز اظهار کرد: از شروع طرح بسیج سلامت نوروزی در دشتستان، بیش از ۵۳۷ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته و فاقد مشخصات بهداشتی جمع‌آوری و معدوم شد.
وی گفت: با توجه به اهمیت سلامت آب، بیش از ۴۲۵ کلر سنجی، ۱۵ مورد نمونه‌برداری میکروبی آب و ۴۹۹ سنجش پرتابل بر روی مواد غذایی انجام گرفته است.
سیده فاطمه حسینی با اشاره به بررسی و پیگیری فوری بیش از ۲ مورد خبر و شکایت مردمی در همین دوره زمانی، از شهروندان خواست، مشکلات بهداشتی خود را به کارشناسان کشیک مستقر در ستاد شبکه بهداشت و درمان دشتستان اطلاع‌رسانی کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *