0

ثبت تصاویر یک پلنگ ماده و توله اش در ارتفاعات رودسر

ثبت تصاویر یک پلنگ ماده و توله اش در ارتفاعات رودسر
بازدید 25

دریافت
46 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه عشوری با اعلام این خبر اظهار کرد: بعد از ماه‌ها پیگیری و تلاش و زحمات شبانه روزی محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست پاسگاه محیط بانی اشکورات رودسر، از یک قلاده پلنگ ماده به همراه توله اش تصویر برداری شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان تصریح کرد: این برای چندمین بار است که از پلنگ و سایر گونه‌های جانوری ارزشمند در این منطقه تصویربرداری شده است. وی افزود سخت کوشی محیط بانان منطقه شکار ممنوع اشکورات موجب برقراری امنیت بالا و احساس آرامش در حیات وحش این منطقه شده است.
عشوری همراهی همه دوستداران حیات وحش و اهالی بومی مناطق چهارگانه را در حفظ گونه‌های ارزشمند ضروری دانست و خواهان پویشی در بین همه مردم به عنوان ««من یک حافظ محیط زیست و پاسدار حفظ تنوع زیستی کشورم هستم»»را خواستار شد.
پلنگ ایرانی یکی از بزرگترین زیرگونه‌های پلنگ است که بومی غرب آسیا محسوب می‌شود و در فهرست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت(IUCN) در طبقه جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد.
گفتنی است؛ شهرستان رودسر با دارا بودن مناطق بکر و با غنای بسیار ستودنی و ۲۱ هزار هکتار جنگل و جلگه و مرتع به عنوان منطقه حفاظت شده و ۴۱ هزار هکتار منطقه شکار ممنوع و یک اثر طبیعی ملی چشمه دمکش چون نگینی در شرقی ترین نقطه استان گیلان می‌درخشد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *