0

گسترش طرح زندگی با آیه‌ها می‌تواند ثمرات بیشتری داشته باشد

گسترش طرح زندگی با آیه‌ها می‌تواند ثمرات بیشتری داشته باشد
بازدید 26

خدیجه سلیمی، مربی و حافظ کل قرآن کریم در گفت‌وگو با مهر در خصوص طرح زندگی با آیه‌ها اظهار کرد: زندگی با آیه‌ها طرح بسیار خوبی است اگر به نتیجه رسیده و وسعت یابد، دایره فعالیت آن بیشتر شود و در بطن جامعه نفوذ کند، مثمر ثمر خود بود.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم در دایره بزرگ‌تر و با سرعت بیشتر و تأثیر بهتری بر آن جامه عمل بپوشانیم، باید مطابق با اصول قرآنی عمل کنیم؛ یکی از آنها این است که از متخصصین امر استفاده شود.
وی افزود: بسیاری از طرح‌ها در نطفه خفه می‌شوند و دلیل آن مسئولین بوده که اتحاد و هماهنگی لازم را ندارند؛ بنابراین برای عملی کردن چنین برنامه‌هایی باید ارگان‌ها متحد بوده و از متخصصین امر استفاده کنند.
سلیمی خاطرنشان کرد: کسانی که بایستگی داشته اما شایستگی لازم را ندارند، نمی‌توانند این طرح را به خوبی اجرا کنند؛ بنابراین شایستگی‌ها لحاظ شده و از مربیان متخصص و متعهد استفاده شود و دست مربی باز باشد.
وی گفت: هزینه‌هایی که در این مسیر نیز اعمال می‌شود، باید مناسب باشد تا نتیجه بهتری داشته باشیم، برای تمام فعالیت‌های فرهنگی جامعه بودجه‌ای در نظر می‌گیرند اما در خصوص فرهنگ قرآنی اکثراً تاکید بر روی نیروی انسانی است تا مربیان بر اساس علاقه کار کنند که مطابق با اقتصادی جامعه غیر ممکن بوده و باید بستر مادی فراهم باشد و مربیان با فراغ بال که امر بسیار مهمی است، عمل کنند.
وی اضافه کرد: بستر لازم برای علاقه‌مند کردن کودکان و نوجوانان باید فراهم شود، نوجوانان بیشتر ظاهر ماجرا را می‌بینند، زمانی که متوجه می‌شوند مربی وضعیت اقتصادی خوبی ندارد این طرح‌ها دیگر چندان اهمیتی برای آنها پیدا نکرده و دلسرد می‌شوند.
این حافظ کل قرآن کریم خاطرنشان کرد: برای نوجوانان و کودکان بیشتر مسائل ملموس است، از حافظ قرانی که یک جز حفظ کرده تا حافظ کل را باید تشویق کرد چراکه راغب می‌شوند و مربی می‌تواند در کنار تجلیل‌های معنوی از تجلیل‌های مادی نیز استفاده کند.
وی یادآور شد: البته خانواده نوجوانان نیز بسیار مهم هستند و فرهنگ زیستن با یک حافظ قرآن را تک تک اعضای خانواده باید آگاه باشند و بستر موفقیت نوجوانان فراهم باشد.
وی گفت: جوانان نیز سن بلوغ را گذرانده و به مرحله رشد عقلانیت رسیده‌اند، منطقی سخن گفته و جواب می‌دهند، بنابراین راهکار جداگانه‌ای می‌خواهند، اگر این بستر برای آنها فراهم باشد که با عقلانیت و سنجیدن به بطن آیات الهی برسند محال است که از آیات الهی روی گردانده شوند و بیشتر هم راغب می‌شوند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *