0

افتتاح ساختمان تحقیقاتی و محیط‌بانی سایت حیات وحش بیجار تا سه ماه

افتتاح ساختمان تحقیقاتی و محیط‌بانی سایت حیات وحش بیجار تا سه ماه
بازدید 19

به گزارش خبرنگار مهر؛ اقبال حمیدی عصر سه شنبه طی بازدیدی سرزده از منطقه حفاظت شده بیجار با تاکید بر اهمیت زیستی منطقه حفاظت شده بدر و پریشان و ضرورت حفاظت ویژه از این عرصه طبیعی ارزشمند، روند پیشرفت فیزیکی ساختمان تحقیقاتی را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار کرد: این ساختمان در زمینه‌های تحقیقاتی، پژوهشی، اکوتوریسم و محیط بانی برای منطقه حفاظت شده بیجار و استان حائز اهمیت است.
وی تاکید کرد: سایت پرورش قوچ و میش ارمنی در منطقه حفاظت شده بیجار با توجه به همجواری با آثار تاریخی منطقه صلوات آباد می‌تواند به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم در بحث پایلوت گردشگری در استان کردستان معرفی شود.
سایت تکثیر و پرورش حیات وحش بیجار (bijar protectefarea) در استان کردستان واقع شده است.
مساحت آن حدود ۴۰ هکتار که در ۲ فاز اجرا شده و در فاصله ۱۸ کیلومتری شمال بیجار و در حد جنوبی منطقه حفاظت شده در روستای صلوات آباد قرار گرفته است.
سایت تکثیر و پرورش حیات وحش در سال ۱۳۸۶ احداث و دارای واحد نگهبانی است که توسط محیط بانان به صورت شبانه‌روزی و با استفاده از دوربین‌های مدار بسته کنترل می‌شود.
ساخت ساختمان جدید با اهداف تحقیقاتی و حفظ جایگاه محیط‌بانان که قریب به ۱۸ سال در کانکس اسکان دارد اتفاق افتاد و امید است در آینده علاوه بر امر حفاظت از زیستگاه و تنوع زیستی در امر تحقیقات و ارتباط با دانشگاه در پرورش دانشجویان علاقمند به محیط زیست ایفای نقش نماید.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *