0

جلب مشارکت مردمی لازمه تحقق شعار سال است

جلب مشارکت مردمی لازمه تحقق شعار سال است
بازدید 16

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جباری شامگاه شنبه در آئین تکریم و معارفه دادستان کامیاران ضمن تبریک حمله افتخارآفرین نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خاک رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی با تکیه بر خداوند متعال و اراده جمعی مردم، مدلی از نظام سیاسی_ دینی را در جهان ارائه داده که آثار آن را در سرتاسر جهان مشاهده می‌کنیم.
وی افزود: بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی، دادستان وظایف متعددی از قبیل احقاق حق، تشخیص حق و اجرای حق را بر عهده دارد و کارشناسان علوم قضائی بیش از ۲۵۰ وظیفه را برای دادستان احصاء کرده‌اند.
وی تاکید کرد: دادسرا از حساس‌ترین ارکان قوه قضائیه به شمار می‌رود که رسیدگی به تظلمات، احیای حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم، کشف جرم و اجرای حکم از جمله این وظایف است.
دادستان سنندج تصریح کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری لازمه جهش تولید، جلب مشارکت‌های مردمی است و این مهم توسط مسؤولان ۳ قوه باید صورت گیرد.
جباری اضافه کرد: در این راستا کمیته‌ای با مشارکت مردم در استان تشکیل شده تا راهکارهای جلب و جذب مشارکت‌های مردمی را با توجه به اقتضائات، پتانسیل‌ها و توانمندی هر شهرستان را رصد کنند.
وی افزود: یکی از خدمات دستگاه قضائی، تأمین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و برخورد با مخلان امنیت در جامعه است که استفاده از ظرفیت‌های مردمی با تکیه بر قانون و ابداعات مدیریتی می‌تواند بسیار راهگشا باشد.
دادستان مرکز استان همچنین بر ضرورت آسیب شناسی جرایم در کامیاران تاکید کرد و بر تبادل نظر مسئولین این شهرستان و سازمان‌های مردم نهاد در جهت کاهش جرایم و آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.
در پایان این مراسم، میلاد کفراشی به عنوان دادستان جدید شهرستان کامیاران معرفی شد و از زحمات کورش مرادی تقدیر شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *