0

اصفهان به پویش ملی کاهش مصرف پلاستیک در محرم و صفر پیوست

اصفهان به پویش ملی کاهش مصرف پلاستیک در محرم و صفر پیوست
بازدید 4

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا ساکتی اظهار کرد: این پویش با رویکرد ترویج کاهش مصرف پلاستیک‌ها به‌ویژه نایلون‌ها و ظروف یکبارمصرف و همچنین معرفی جایگزین‌های سازگار با محیط زیست و دارای صرفه اقتصادی طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در قالب این طرح، موکب‌های فرهنگی و آموزشی به مدت دو ماه از ۲۵ خرداد تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۵ هم‌زمان با ایام محرم و صفر در ۱۶ نقطه از میدان‌های اصلی، مواکب و محل‌های تجمع شهروندان در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان برپا خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: در این موکب‌ها علاوه بر آموزش‌های مرتبط با مدیریت پسماند، راهکارهای عملی کاهش تولید زباله‌های پلاستیکی و استفاده از محصولات جایگزین برای شهروندان، هیئت‌های مذهبی و موکب‌داران ارائه می‌شود.

ساکتی با تأکید بر نقش مشارکت مردمی در موفقیت این طرح اظهار کرد: همراهی شهروندان و فعالان فرهنگی می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش مصرف پلاستیک و ارتقای مسئولیت‌پذیری زیست‌محیطی در برگزاری مراسم مذهبی داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد اجرای این پویش با مشارکت گسترده مردم، به الگویی پایدار برای کاهش مصرف پلاستیک و حفاظت از محیط زیست در مناسبت‌های مذهبی و اجتماعی در سطح شهر اصفهان تبدیل شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *