0

جمعیت از مؤلفه‌های مهم قدرت یک کشور است

جمعیت از مؤلفه‌های مهم قدرت یک کشور است
بازدید 15

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی صبح پنج شنبه در همایش «نقش من در جوانی ایران؟» ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این برنامه گفت: جمعیت یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت یک کشور است.
امام جمعه گناوه با اشاره به دهه ۶۰ و شعارها و فعالیت‌های مرتبط با افزایش جمعیت افزود: متأسفانه در دهه ۷۰ با توجه به وضعیت کشور و طرح کنترل جمعیت شعارهایی مانند فرزند کمتر زندگی بهتر مطرح شد.
وی بیان کرد: در بحث جمعیت و جوانی آن، مؤلفه‌های بسیاری وجود دارد و یکی از آسیب‌هایی که به وجود می‌آید کاهش نیروی کار است.
وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۳ رهبر انقلاب سیاست‌های کلی جمعیت را ابلاغ کرد و در همین راستا در سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تصویب کرد و مشوق‌های بسیاری نیز برای افزایش جمعیت تعیین شد.
حجت الاسلام رکنی حسینی خاطرنشان کرد: عوامل بسیاری دست به دست هم داده‌اند که امروز جمعیت ما رو به کاهش و پیری برود.
وی یادآور شد: امروز جمعیت ایران اسلامی حدود یک صدم کل جمعیت جهان است و کشور ما نیز دارای ذخایر و منابع متعددی است که ما متأسفانه نتوانسته‌ایم با توجه به جمعیت کشور به نحو احسن از این ذخایر و منابع استفاده کافی را ببریم.
وی ادامه داد: دولت و همه مسئولان در تلاش هستند و کارهای بسیار خوبی نیز صورت گرفته است ولی امروز یکی از عوامل بسیار مهم در بحث کاهش جمعیت و پیر شدن جمعیت مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه عامل دیگر در بحث کاهش جمعیت موضوع سبک زندگی است، افزود: سبک زندگی ما نقش بسیار مهمی در افزایش و کاهش جمعیت دارد، که متأسفانه می‌بینیم امروز در بسیاری از خانواده‌ها حیوانات خانگی جای بچه‌ها را گرفته‌اند.
وی بیان کرد: موضوع طلاق عامل دیگر در بحث کاهش جمعیت است و متأسفانه استان بوشهر در کشور از آمار بسیار بالایی در این زمینه برخوردار است.
حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به اینکه مسئله سقط جنین (بنا بر دلایل مختلف) از دیگر عوامل کاهش جمعیت است، گفت: عامل دیگر کاهش جمعیت، بحث تصادفات جاده‌ای است و موضوع افزایش امنیت خودروها و جاده‌ها بسیار مهم است.
وی نازایی و ناباروری را یکی دیگر از عوامل مهم در کاهش جمعیت بیان کرد و افزود:، هزینه‌های سنگین درمانی که این مورد دارد و همچنین بحث کمبود مراکز تخصصی درمان ناباروری و نازایی و پزشکان متخصص و فلو شیپ ناباروری در کشور در این زمینه مطرح است.
امام جمعه گناوه یادآور شد: طلاق‌های عاطفی و سفید نیز که معضلی بسیار مهم است و بالا رفتن سن ازدواج از دیگر عوامل مؤثر در کاهش جمعیت است.
حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: همه مسئولان نه در شعار بلکه در عمل باید با تمام قدرت و با استفاده از همه ظرفیت‌ها، زیرساخت‌های لازم را برای حمایت از خانواده و جلوگیری از کاهش جمعیت فراهم کنند، چرا که اگر جمعیت کشور کاهش یافته و پیر شود، اقتدار کشور به خطر خواهد افتاد و تمام چرخه‌های زندگی تغییر خواهند کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *