0

گیاه تخم کتان در اراضی استان بوشهر آماده برداشت است

گیاه تخم کتان در اراضی استان بوشهر آماده برداشت است
بازدید 9

کبری توکلی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت رعایت اصول تناوب زراعی بویژه در اراضی دیم استان بوشهر و در تناوب با گندم اظهار داشت: امسال در راستای اهداف طرح جهش تولید در دیمزارها و با مشارکت مطلوب کشاورزان در این طرح، در ۲ شهرستان گناوه و دشتستان به کشت تخم کتان جهت کاشت الگویی اختصاص یافته است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: گیاه تخم کتان (فالاریس) یا علف دانه قناری که به اشتباه به آن کتان گفته می‌شود، گیاهی است از خانواده گندمیان با مصارف دارویی و غذای طیور که امید است با توجه به استقبال خوب کشاورزان و نیاز آبی کم و مقاوم بودن به شوری در سال آینده سطح زیر کشت این محصول ارزشمند و کم توقع در استان افزایش یابد.
وی افزود: کشت کتان در استان بوشهر همزمان با کشت گندم و جو و سایر دانه‌های روغنی تا اواخر آبان ماه انجام می‌شود.

وی گفت: بذر مورد نیاز کشت کتان حدود ۳۰ تا ۴۰ کیلوگرم در هکتار است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: برداشت تخم کتان بلافاصله پس از برداشت گندم شروع می‌شود، همچنین برداشت این محصول می‌تواند با کمباین‌های معمولی انجام شود.
توکلی بیان کرد: عملکرد کتان حدود یک و نیم تن در هکتار است که امسال با وجود خشکسالی حادث شده در استان، با انجام آبیاری‌های تکمیلی به موقع توسط کشاورزان، عملکرد قابل قبولی پیش بینی خواهد شد و هر کیلو ۱۲۰ هزار تومان امسال پیش بینی قیمت است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *