0

کنشگران فرهنگی و اجتماعی گفتمان فرزندآوری را ترویج دهند

کنشگران فرهنگی و اجتماعی گفتمان فرزندآوری را ترویج دهند
بازدید 15

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا موحدی نیا شامگاه پنجشنبه در آئین اختتامیه جایزه ملی جوانی جمعیت با اشاره به فرمایشات رهبر معظم در زمینه جوانی جمعیت اظهار کرد: ایشان توجه به جوانی جمعیت را از ضروری‌ترین فرایض اعلام کردند که وظیفه آن هم بر عهده مسؤولان و هم مردم است.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها و بارها در سالیان گذشته مسئله جمعیت را در جلسات خصوصی با مسؤولان و در جلسات عمومی با مردم مطرح کرده‌اند، ابراز کرد: این در حالی است که کارگروه جوانی جمعیت در کشور طی دو سال گذشته شکل گرفته و این دغدغه طی سال‌های گذشته در کشورهای توسعه یافته مورد توجه قرار گرفته و خدماتی برای این امر نیز در نظر گرفته شده است.
خانواده‌ها باید فرزندآوری را بخواهند
عضو کانون جمعیت و فرزندآوری با بیان اینکه خانواده‌ها باید فرزندآوری را بخواهند، گفت: اغلب مردم گره‌های اقتصادی را علت عدم فرزندآوری می‌دانند و این در حالی است که چنانچه چند دقیقه با آنها صحبت کنیم شاهد تغییر نگرش در خانواده‌ها هستیم که نیاز به ورود کنشگران فرهنگی و اجتماعی برای مدیریت این تغییر نگرش هستیم.
وی افزود: کنگشران باید به میان مردم و به ویژه سراغ بانوان بروند و گفتمان فرزندخواهی را با پند محور که اصل آنها تکریم مادری است را ایجاد و فرزندآوری را تقویت کنند.
موحدیان با بیان اینکه متأسفانه زنان جوان در جامعه ما در همه زمینه‌ها برای خودشان هویت قائل هستند، تصریح کرد: اگر یک مدرک دانشگاهی داشته باشند، احساس هویت و شخصیت دارند، شغل خاصی داشته باشند احساس خاص دارند اما از اینکه مادر باشند احساس ارزشمندی نمی‌کنند، هویت مادری از دختران ما گرفته شده و این هویت باید به دختران ما برگردد.
وی گفت: باید از سنین نوجوانی برای هویت مادری بر روی دختران کار شود، باید شبهات پزشکی، تربیتی و … برای دختران جوان برطرف شود.
عضو کانون جمعیت و فرزندآوری با بیان اینکه تربیت فرزند در واقع تربیت محیط خانواده است، گفت: از این رو تربیت فرزند ربطی به تعداد فرزندان ندارد.
سقط سالانه ۳۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار جنین سالم در کشور
وی آموزش سبک زندگی سالم به ویژه به دختران نوجوان را ضروری دانست و گفت: از طرفی باید توجه داشت که فاجعه سقط جنین در کشور به بدترین شرایط رسیده و سالانه در کشور ۳۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار جنین سالم شیعه سقط می‌شود و پژوهش‌ها نشان داده شده که حدود ۹۴ درصد از این جنین‌ها مشروع بوده‌اند.
موحدیان با بیان اینکه مردم باید بدانند که جنین تکه‌ای گوشت نیست و دارای روح است و دارای حق زندگی است، افزود: ما وظیفه داریم به عنوان یک انسان به سمت شناسایی موارد و نقش آفرینی در زمینه تقبیح سقط داشته باشیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *