0

افزایش ۳۴ درصدی خرید گندم در آذربایجان شرقی

افزایش ۳۴ درصدی خرید گندم در آذربایجان شرقی
بازدید 27

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فتحی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ثبت خرید ۲۹۵ هزار و ۷۳۵ تن گندم تا امروز افزایش ۳۴ درصدی خرید گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۲۰ هزار و ۹۰۰ تن بود را نشان می‌دهد.
وی افزود: در این مدت ۱۵ هزار تن بذر نیز از کشاورزان استان خریداری شده است.
وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در استان تا شهریور ادامه خواهد داشت، ادامه داد: تعداد ۶۷ مرکز خرید گندم در آذربایجان شرقی فعال است و گندم تولیدی کشاورزان زحمتکش را دریافت می‌کنند.
فتحی در خصوص آخرین وضعیت مطالبات و پرداختی‌های گندمکاران استان نیز اظهار کرد: مجموع بهای کل گندم خریداری شده از گندمکاران استان تا به امروز ۵۲ هزار و ۱۲۳ میلیارد ریال است که هشت هزار و ۴۴۱ میلیارد ریال در حدود ۱۶ درصد آن پرداخت شده و ۴۳ هزار و ۶۸۲ میلیارد ریال مطالبه گندم کاران است که به زودی پرداخت خواهد شد.
وی افزود: از مجموع سطح اراضی کشت گندم استان تاکنون ۲۶۱ هزار هکتار شامل ۲۳۰ هزار هکتار گندم دیم و ۳۱ هزار هکتار گندم آبی برداشت شده است و ۱۲ رقم اصلی گندم دیم و ۶ اصلی رقم گندم آبی در استان تولید می‌شود.
وی گفت: گندم صدرا، هشترود، باران، آذر ۲، آفتاب، کوهدشت و دهدشت برای گندم دیم و ارقام پیشگام، سالار، حیدری و میهن برای گندم آبی از جمله ارقام جدیدی هستند که به گندمکاران استان معرفی شده و بر اساس توصیه‌های کارشناسان شناسانده شده‌اند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *