0

مشاهده پلنگ ایرانی در پارک ملی بمو شیراز

مشاهده پلنگ ایرانی در پارک ملی بمو شیراز
بازدید 10

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد رستگار گفت: با بهره‌گیری از تجهیزات نظارتی دید در شب، از یک فرد پلنگ ایرانی تصویربرداری شد.

وی ابراز خرسندی از مشاهده پلنگ ایرانی در پارک ملی بمو ادامه داد: این تصاویر در حال گشت و مراقبت‌های شبانه توسط محیط‌بان پرتلاش پیمان خوبکار ثبت شده است.

رستگار وجود پلنگ در پارک ملی بمو را برآیند فضای مناسب، امنیت زیستگاه و کاهش خطرات و آسیب‌هایی دانست و افزود: وجود پلنگ تکمیل کننده بخشی از چرخه زیستی در پارک ملی بمو است و نوید بخش شرایط مناسب برای زیست گونه‌های حیات وحش قلمداد می‌شود.

رئیس پارک ملی بمو گفت: توجه به حفاظت مشارکتی و استفاده از توان محیط‌بانان و جوامع محلی برای مدیریت مناطق محیط زیست، رویکردی برای زیست بهتر و ایجاد امنیت زیستگاه است که پارک ملی بمو نمونه کاملی از حفاظت مناسب گونه‌های حیات وحش قلمداد می‌شود و امید است با تداوم این روند شاهد افزایش شمار گونه‌های در معرض انقراض باشیم.

وی برخی از توانمندی‌ها و قابلیت‌های تجهیزات فنی محیط بانی موجود در این پارک را برشمرد و افزود: پارک ملی بمو از پیشگامان استفاده از دوربین‌های پیشرفته دید در شب و دیگر امکانات نوین پایش شامل پهپاد مجهز به شناسایی انسان به منظور برخورد قاطع با متخلفین و شکارچیان غیرمجاز است، پایش و سرشماری گونه‌های حیات وحش نیز با بهره‌گیری از این تجهیزات انجام می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *