0

آموزش از مهمترین اصول پدافند غیرعامل است

آموزش از مهمترین اصول پدافند غیرعامل است
بازدید 5

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمدرضا طالبی صبح شنبه در آئین نواخته شدن زنگ نکوداشت هفته پدافند غیرعامل در دبیرستان دخترانه فرزانگان حضرت زینب (س) بیرجند اظهار کرد: تاریخچه پدافند غیرعامل به آغاز خلقت بشر برمی‌گردد، زمانی که انسان‌های نخستین برای حفظ امنیت خود با ایجاد غار در بالاترین نقاط و در دل کوه‌ها، بحث استحکامات و مرتفع‌ترین نقطه از اصول پدافند غیرعامل را رعایت می‌کردند.

وی با بیان اینکه خداوند بعضی از اصول پدافند غیرعامل را در برخی از موجودات به صورت ذاتی نهادینه کرده، تصریح کرد: جانورانی داریم که در هر منطقه خود را به رنگ محیط اطراف در می‌آورند که به عنوان پوشش و استتار، یکی از اصول پدافند غیرعامل است.

به گفته وی هشتم آبان ۱۳۸۹ به دستور مقام معظم رهبری کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور با هدف مصون ماندن کشور از حملات سایبری و زیستی تشکیل شد.

معاون استاندار متذکر شد: در پدافند غیرعامل، مسأله فقط آمادگی برای جنگ و مقابله با تهاجم نظامی نیست بلکه بلایا و حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله را نیز در خود جای می‌دهد.

طالبی با تأکید بر اینکه در تمام مدارس استان باید مکان امنی برای پناه بردن دانش‌آموزان در زمان خطر پیش‌بینی شود، افزود: مجتمع‌های آموزشی و سایت اداری بر خلاف ضوابط پدافند غیرعامل ایجاد شده چون با تمرکز آن در یک نقطه با کمترین آسیب‌ها، فعالیت همه به صورت همزمان مختل خواهد شد لذا رعایت اصل پراکندگی در بحث پدافند غیرعامل بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه که متأسفانه در برخی از مواقع مغفول مانده، اظهار امیدواری کرد؛ با رعایت اصول پدافند غیرعامل و ارتقا سطح آگاهی مردم، شاهد کاهش خسارت‌های مالی و جانی در زمان بروز بحران باشیم.

شایان ذکر است؛ هفته گرامیداشت پدافند غیر عامل امسال با شعار «پدافند غیر عامل، تدبیر امروز، امنیت فردا» از پنجم تا یازدهم آبان است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *