سفر به زیبایی و سلامتی با پارس مد تراول

سفر به زیبایی و سلامتی با پارس مد تراول

در سال­های اخیر، صنعت گردشگری با داشتن زیر شاخه‌های متعدد، در زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی به یک صنعت بسیار ارزشمند تبدیل شده است. در میان حوزه‌های مختلفی که صنعت گردشگری ایجاد کرده، گردشگری سلامت بسیار حائز اهمیت است.

گردشگری سلامت چیست؟

گردشگری سلامت (Health Tourism)، شاخه ای از گردشگری است که در آن فرد جهت بهره مندی از امکانات پزشکی، خدمات درمانی یا منابع طبیعی از کشور خود به کشور دیگری سفر می­کند. این خدمات می­تواند شامل جراحی­های زیبایی، جراحی­های پیشرفته و حتی استفاده از جاذبه های طبیعی نظیر چشمه های آبگرم جهت دستیابی به سلامتی باشد. آژانس گردشگری پارس مد تراول (Pars Med Travel) با سابقه بسیار درخشان در صنعت گردشگری سلامت، به عنوان یکی از پیشگامان این حوزه در ایران شناخته می­شود. این شرکت با ارائه طیف وسیعی از خدمات مسافرتی و درمانی، سفری بی نظیر و آسوده را برای متقاضیان گردشگری سلامت رقم می­زند.

تاریخچه گردشگری سلامتی

تاریخچه گردشگری سلامت و توریسم درمانی در ایران و جهان به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد. خیلی قبل‌تر از آن‌که مردم برای عمل‌های قلب، جراحی‌های پلاستیک و یا زیباسازی دندان‌ها طی فقط چند ساعت به سراسر دنیا سفر کنند. می‌توان گفت که قدمت گردشگری سلامت در ایران و جهان به اندازه عمر علم پزشکی است. هر زمان که درمان پزشکی در دسترس نبوده‌ است، در هر مکان و هر دوره تاریخی، افراد بیمار و آسیب‌دیده برای دریافت خدمات درمانی دست به سفر می‌زدند. بسیار پیش از آنکه افراد به فکر سفر درمانی به سایر کشورها بیافتند چیزی در حدود 4000 سال قبل از میلاد مسیح، تاریخ نگاشته شده سفر درمانی به سایر کشورها توسط بشر به ثبت رسیده است. در حقیقت می توان گفت قدمت سفر به منظور درمان به اندازه قدمت خود پزشکی ، درمان و داروهای درمانی است.

زیرشاخه های گردشگری سلامت

به طور کلی گردشگری سلامت دارای سه زیر شاخه است:

۱- گردشگری پزشکی یا Medical Tourism:

گردشگرانی که در این گروه قرار می­گیرند، برای درمان بیماری خود و یا انجام عمل‌های جراحی سفر می‌کنند. در گردشگری پزشکی بیماران با هزینه‌های نسبتاً مناسبی می‌توانند مراحل درمان خود را دنبال کنند. گردشگری پزشکی مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش از حوزه گردشگری است زیرا با جان و سلامت گردشگران در ارتباط است. تنها چیزی که می‌تواند باعث رونق صنعت گردشگری پزشکی در یک کشور شود، خدمات پزشکی و زیرساخت درمانی است.

۲- گردشگری طبیعت درمانی یا Curative Tourism:

در گردشگری طبیعت درمانی، گردشگران به جایی سفر می‌کنند که خدمات درمان طبیعی برای بیماران وجود دارد. در طبیعت درمانی گردشگران از منابع طبیعی مانند چشمه‌های آب گرم (اسپاها)، دریاچه نمک، آفتاب، ماساژ درمانی طبی، حمام گیاهی و همچنین فضایی طبیعی و زیبا بهره‌مند می‌شوند. گردشگری طبیعت درمانی طرفداران بسیار زیادی دارد و می تواند رونق اقتصادی مناسبی برای منطقه‌ای خاص، ایجاد کند.

۳- گردشگری تندرستی یا Wellness Tourism:

این شاخه از گردشگری سلامت بیشتر با سلامت روح و روان در ارتباط است. در گردشگری تندرستی، افراد بیشتر به دنبال فضایی برای رسیدن به آرامش هستند، جایی که بتواند آن‌ها را از شلوغی شهر و دغدغه‌های مختلف دور کند. گردشگری تندرستی می‌تواند به عنوان یک گزینه بسیار مناسب برای درمان بیماری‌های روحی و روانی مورد استفاده قرار بگیرد.

دلیل شکل‌گیری این نوع گردشگری در جهان

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی، کشورهای بسیاری به مقاصد اصلی در حوزه‌های مختلف پزشکی تبدیل شده­اند، که این مهم باعث افزایش گردشگران سلامت، در این کشور شده است. علاوه بر کیفیت خدمات پزشکی که می‌تواند باعث افزایش تقاضا برای این نوع گردشگری شود، هزینه‌های خدمات درمانی و پزشکی نیز از اهمیت بسیار زیادی برای گردشگران برخودار است.

گردشگری سلامت در ایران

گردشگری به عنوان سومین صنعت کسب درآمد در دنیا شناخته شده است. ایران علاوه بر اینکه جزء ۱۰ کشور اول جهان در حوزه جاذبه‌های گردشگری طبیعی است، توانسته در زمینه گردشگری سلامت نیز موفق عمل کند. بهره مندی از منابع طبیعی، پزشکان ماهر و نیز مقرون به صرفه بودن هزینه های درمان نسبت به سایر کشورها، به رشد این صنعت کمک شایانی کرده است. شرکت پارس مد تراول خدمات بسیار ارزنده ای در زمینه جراحی­های زیبایی و پیشرفته و گرشگری تندرستی ارائه، و نقش به سزایی در ارتقا جایگاه ایران در گردشگری سلامت داشته که از جمله خدمات آن می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جراحی‌های زیبایی: شامل جراحی‌های زیبایی بینی، لیفت صورت، بلفاروپلاستی، رینوپلاستی، جراحی‌های لاغری و …
  • درمان‌های ناباروری: شامل IVF، IUI، لاپاراسکوپی، میکروسکوپی و …
  • پیوند عضو: شامل پیوند کلیه، کبد، مغز استخوان و …
  • درمان‌های دندانپزشکی: شامل ایمپلنت، ارتودنسی، لمینت و …
  • دیگر خدمات: شامل چکاپ کامل پزشکی، فیزیوتراپی، هیدروتراپی، لیزر درمانی و …

گردشگری سلامت در ایران

استان‌های پیشگان در صنعت گردشگری سلامت

استان فارس شهر شیراز یکی از بزرگترین قطب‌های پزشکی است که در زمینه‌های مختلفی از جمله پیوند اعضا پیشرفت‌های چشم­گیری داشته است. همچنین پس از ساخت و راه‌اندازی بیمارستان تخصصی در زمینه پیوند اعضا، گردشگران بسیار زیادی به سمت شیراز جذب شده‌اند. شیراز را می‌توان به عنوان یکی از شهرهای ایران و خاورمیانه معرفی کرد که توانسته در زمینه گردشگری سلامت بسیار موفق عمل کند.

استان یزد با داشتن جاذبه‌های تاریخی برای جذب گردشگر و توریست، توانسته است در حوزه گردشگری سلامت نیز موفق عمل کند. مرکز ناباروری یزد، یکی از بزرگ‌ترین مراکز درمان ناباروری در خاورمیانه است که می‌توان آن را به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری سلامت در دنیا معرفی کرد.

مشهد یکی از مقاصد عمده گردشگری سلامت در غرب آسیا و خاورمیانه است. بیمارستان های مشهد، از جمله بهترین بیمارستان های منطقه هستند در حالی که بیشتر بیمارستان های خصوصی و دارای استانداردهای بین المللی می باشند. هزینه های پایین درمان، پزشکان متخصص و ماهر در کنار جاذبه های دیدنی طبیعی از دلایل جذب گردشگر به این شهر به شمار می روند.

جزیره کیش با بیش از یک میلیون گردشگر در سال، یکی از مطلوب ترین نقاط برای گردشگران به شمار می رود. این منطقه از پتانسیل های بالای خود بهره برده تا به یکی از قطب های گردشگری سلامت در ایران بدل شود.

یزد در سال های اخیر به عنوان یکی از قطب های گردشگری سلامت در ایران مطرح شده است. این شهر دارای چشمه های آب گرم متعدد و ریگ های سوزانی است که خواص درمانی دارند. علاوه بر این، یکی از مهم ترین مراکز درمان ناباروری دنیا و خاورمیانه نیز در یزد واقع شده که مقصد بسیاری از گردشگران از کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می رود.

استان‌های پیشگان در صنعت گردشگری سلامتاصفهان پایتخت فرهنگی جهان اسلام و یکی از مقاصد اصلی گردشگران در خاورمیانه به شمار می رود. این شهر قرار شده به تازگی، میزبان یکی از بزرگ ترین جاذبه های گردشگری سلامت در ایران؛ شهرک سلامت که شامل 33 درمانگاه تخصصی، 25 پارکلینیک، هتل پنج ستاره 12 طبقه، بیمارستان هزار تختخوابی و مجموعه ای از پارکینگ ها است.

انتخاب پارس مد تراول

اگر به دنبال تجربه ای بی نظیر و خاطره انگیز در سفر پزشکی و زیبایی خود هستید، پارس مد تراول را به عنوان دوست و همراه خود انتخاب کنید. کارشناسان مجرب این شرکت با ارائه خدمات جامع و با کیفیت، شما را در مسیر سلامتی و زیبایی یاری خواهند کرد. انتخاب پارس مد تراول به عنوان راهنمای سفر و درمان شما، تجربه‌ای بی‌نظیر از سفری امن، راحت و باکیفیت را برایتان به ارمغان خواهد آورد. با تعهد به ارائه بهترین خدمات، در کنار شما خواهد بود تا سفری خاطره‌انگیز و ثمربخش را در دنیای سلامت و زیبایی تجربه کنید.

خدمات منحصر به فرد:

پارس مد تراول با ارائه خدمات منحصر به فرد، خود را از سایر آژانس های مسافرتی متمایز می کند. این خدمات شامل موارد زیر است:

  • مشاوره رایگان: کارشناسان مجرب پارس مد تراول به شما مشاوره رایگان در زمینه های مختلف درمانی و زیبایی می دهند تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.
  • انتخاب بهترین مرکز درمانی: با توجه به نیاز و بودجه شما بهترین مرکز درمانی و زیبایی در کشور مورد نظرتان را به شما معرفی می کنند.
  • هماهنگی کلیه امور سفر: از جمله اخذ ویزا، بلیط هواپیما، رزرو هتل، ترانسفر فرودگاهی و ….
  • ارائه مترجم: در صورت نیاز مترجم فارسی زبان در طول سفر همراه شما خواهد بود.
  • پشتیبانی 24 ساعته: کارشناسان پارس مد تراول به صورت 24 ساعته در کنار شما خواهند بود تا در صورت بروز مشکل به شما کمک کنند.

استفاده از خدمات پارس مد تراول شما را یاری می­کند تا در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کرده و به بهترین مراکز درمانی و زیبایی سراسر جهان دسترسی داشته باشید و با خیالی آسوده از درمان و زیبایی خود لذت ببرید.

منبع: parsmedtravel.com
  |   لینک کوتاه : https://iranmedicalinfo.com/?p=33670

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. رضا بخارایی گفت:

    یه سر به سایتشون زدم خدمات خیلی کامل و خوبی دارن، فقط فکر کنم زبون فارسی نداره سایتشون نفهمیدم چرا

    1. iranmedicalinfo گفت:

      ممنون که نظرتون رو به اشتراک گذاشتید رضا جان 🙂