0

خودروی محبوب دوباره به بازار بازگشت / متقاضیان این محصول پُرطرفدار خوشحال شدند

خودروی محبوب دوباره به بازار بازگشت / متقاضیان این محصول پُرطرفدار خوشحال شدند
بازدید 22

به گزارش اکو ایران، سایپا به زودی L90 ایرانی را روانه بازار خودرو می کند. این خودرو قرار بود ابتدا با نام P90 در سبد محصولاتی سایپا حاضر شود اما سایپایی ها هنوز این خودرو را عرضه نکرده نام آن را به کادیلا تغییر دادند.

نارنجی های جاده مخصوص قصد دارند کادیلا را در خطوط تولید پارس خودرو ( شرکت زیر مجموعه خود) تولید و از مسیر همین شرکت نیز آن را عرضه کنند.

محصولات رنو در بازار خودروی کشور طرفداران زیادی دارد و این خودروساز فرانسوی توانسته بود با حضور بیش از یک دهه ای که در بازار خودروی ایران داشت بخشی از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. براساس آمارهای منتشر شده رنو حدود 10 درصد از فروش جهانی خود را از مسیر همکاری با خودروسازان بزرگ ایرانی می فروخت. مشتریان ایرانی هم از محصولات رنو در بازار ایران به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب راضی بودند.

اما خروج رنو از بازار ایران و قطع همکاری با خودروسازان ایرانی بعد از بازگشت تحریم ها در سال 97 علاوه بر ضربه ای که به ایران خودرو و سایپا وارد کرد، بازار خودرو را نیز با خلا مواجه کرد.

مدیران سایپا بعد از قطع امید از بازگشت رنو به ایران وعده تولید L90 ایرانی یا همان کادیلا را مطرح کردند. زمان مدیریت میر جواد سلیمانی طراحی اولیه P90 منتشر شد اما تا زمانی که سکان هدایت نارنجی های جاده مخصوص در در دستان سلیمانی بود اقدام موثر دیگری درباره تولید و عرضه کادیلا اتفاق نیفتاد.

محمدعلی تیموری بعد از قرار گرفتن روی صندلی مدیرعاملی خودروسازی سایپا بار دیگر توجه ویژه ای به پروژه P90 داشت. در دوره مدیریت تیموری از L90 ایرانی به صورت رسمی رونمایی شد.

حال بعد از گذشت حدود یک سال از رونمایی کادیلا، پارس خودرو شرکت زیر مجموعه خودروسازی سایپا کاتالوگ این محصول جدید را منتشر کرده تا تولید و عرضه این خود یک گام دیگر به پیش رود.

آن طور که در کاتالوگ منتشر شده آمده است قرار است کادیلا از جدیدترین موتور طراحی شده در خودروسازی سایپا یعنی ME16 بهره ببرد.

این موتور جدید حجمی معادل 1600 سی‌سی است که قادر است حداکثر قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را تولید کند. این موتور به گیربکس دستی 5 سرعته متصل است.

آپشن های دیگر این خودرو عبارتند از فرمان برقی D-Type، غربیلک فرمان مجهز به کنترل سیستم صوتی، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، رینگ آلومینیومی R15، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و صندلی‌های قابل تنظیم دستی از جمله امکانات این خودروی ایرانی است.   

با توجه به انتشار کاتالوگ L90 ایرانی برآورد می شود شاهد نهایی شدن تولید این خودرو تا پایان نیمه اول سال جاری در خطوط تولید پارس خودرویی ها باشیم.

این احتمال وجود دارد که خودروساز زیر مجموعه سایپا در اوایل تابستان طرح فروشی برای کادیلا برگزار کند. البته هنوز مشخص نیست با توجه به اینکه این خودرو برای اولین بار عرضه می شود قرار است نارنجی های جاده مخصوص آن را پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش محصولات خودروسازان قرار دهند یا اینکه بحث فروش این محصول جدید را به کمک شبکه نمایندگی های خود پیش می برند.

هنوز قیمت این محصول جدید ازسوی خودروسازی سایپا اعلام نشده است اما باید منتظر ماند و دید حضور این خودرو چه تاثیری روی بازار می گذارد. آنچه مشخص است حضور کادیلا باعث می شود تا بالاخره چشم متقاضیان محصولات رنو به مدل ایرانی یکی از پُرطرفدار این خودروساز اروپایی در بازار ایران روشن شود.

چناچه کادیلا بتواند نظر مشتاقان محصولات رنو را به خود جلب کند، با توجه به مدت زمانی که از توقف تولید محصولات این برند فرانسوی در ایران می گذرد شاهد تغییراتی در بازار محصولات دست دوم L90، ساندرو و ساندرو استپ وی خواهیم بود.   

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *