0

کشف دومین الماس بزرگ جهان در بوتسوانا

کشف دومین الماس بزرگ جهان در بوتسوانا
بازدید 16

شرکت معدنی کانادایی لوکارا دیاموند اعلام کرد که الماس غول‌پیکر 2492 قیراطی، دومین الماس بزرگ جهان، در بوتسوانا کشف شده است. این الماس در معدن الماس کاروه در شمال شرقی بوتسوانا با استفاده از فناوری تشخیص اشعه ایکس کشف شد. لوکارا ارزشی برای این یافته قائل نشد و هیچ اشاره ای به کیفیت آن نکرد. اما از نظر قیراط، این سنگ تنها پس از الماس 3016 قیراطی کولینان که در سال 1905 در آفریقای جنوبی کشف شد، قرار دارد.

ویلیام لمب، رئیس لوکارا، در بیانیه‌ای گفت: “ما از کشف این الماس خارق‌العاده 2492 قیراطی بسیار هیجان‌زده هستیم.” تصاویر منتشر شده توسط این شرکت نشان می‌دهد که این الماس به اندازه کف دست است.

این یافته “یکی از بزرگترین الماس‌های خام کشف شده” بود و با استفاده از فناوری Mega Diamond Recovery X-ray شرکت که در سال 2017 برای شناسایی و حفظ الماس‌های بزرگ و با ارزش نصب شده بود، کشف شد. موکگوتسی ماسیس، رئیس جمهور بوتسوانا، قرار بود بعداً این سنگ عظیم را مشاهده کند. دولت وی اعلام کرد که این دومین سنگ بزرگ جهان است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *