0

کفتان چیست و چگونه می‌توان با آن استایل‌های مدرن ساخت؟

کفتان چیست و چگونه می‌توان با آن استایل‌های مدرن ساخت؟
بازدید 16

کفتان چیست؟ شاید شما هم در سال‌های اخیر و عموما در تابستان‌ها با این پوشش جذاب آشنا شده باشید و حتی در کمد لباستان چندین کفتان با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف داشته باشید. کفتان‌ها را می‌توان از ابریشم، بامبو، کتان، پنبه یا هر نوع پارچه‌ی روان و ریزان دیگر تهیه کرد. آن‌ها می‌توانند انتخابی ساده‌ برای استفاده‌ی روزمره و برای استفاده در ساحل دریا باشند یا به عنوان انتخابی عالی برای یک مهمانی عصرانه باشند. برخی از کفتان‌ها با جزئیات تزئین شده‌اند، برخی دیگر با پارچه‌های چاپ‌شده و در نهایت آن‌هایی هستند که برش‌هایی ساده دارند و تک‌رنگ هستند. با میراث فرهنگی غنی این پوشش، می‌توان مجموعه‌ای بی‌پایان از استایل‌ها برای انواع موقعیت‌ها به وجود آورد. در این مطلب از دیجی‌کالا مگ همه‌ی چیزهایی را که درباره‌ی پوشیدن این لباس ضروری و راحت باید بدانید برایتان شرح داده‌ایم.

فهرست محتوا
کفتان چیست؟
انواع کفتان چیست؟ از کژوال تا رسمی
چگونه کفتان را استایل کنیم؟
نحوه‌ی انتخاب کفتان مناسب: پارچه، طول و اندازه
چگونه در خانه کفتان درست کنیم؟
چگونه از کفتان خود مراقبت کنیم؟

کفتان چیست؟
کفتان در حقیقت نوعی لباس گشاد و دراز است که اغلب آستین‌های بلندی دارد. این لباس بلند و راحت، تاریخچه‌ای طولانی و منحصربه‌فرد دارد و از دوران باستان در مصر، ایران، امپراتوری عثمانی و بین‌النهرین وجود داشته‌است. به‌طور سنتی کفتان توسط خانواده‌ی سلطنتی هر منطقه و به عنوان نمادی از قدرت و موقعیت در قرن دوازدهم استفاده می‌شد. در قرن هفدهم، این لباس‌ها به طبقات متوسط ​​راه پیدا کرد و در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا رواج یافت. درحالی‌که کفتان‌ها از دیرباز در دنیای عرب، یکی از اجزای اصلی پوشش افراد بوده‌است، در قرن نوزدهم به مد غربی نیز راه پیدا کرد.
انواع کفتان چیست؟ از کژوال تا رسمی
کفتان‌ها انواع مختلفی دارند که در زیر به ۴ مدل از متداول‌ترین‌ آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱۰ روش بستن انواع باندانا در استایل زنانه و مردانه

کفتان‌ سنتی
کفتان‌های سنتی اغلب با لباس‌های سنتی فرهنگ‌ها و کشورها استایل می‌شوند. شمال و غرب آفریقا، ترکیه، مراکش، خاورمیانه و آسیای جنوب غربی، همه نمونه‌هایی از مکان‌هایی هستند که مردم می‌توانند در آن‌ها کفتان سنتی بپوشند و استایل متفاوتی با توجه به تاریخچه‌ی پوشش خود داشته باشند.
کفتان‌ بوهمی
بخشی از جنبش فرهنگی که در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی رایج شد شامل کفتان‌های سبک بوهمیایی بود که اغلب از پارچه‌های ریزان و در طیفی از طرح‌های روشن و جسورانه تولید می‌شدند. این کفتان‌ها توسط غربی‌هایی که به کشورهای خاورمیانه و آفریقایی سفر کرده بودند، راه خود را به فرهنگ غربی باز ‌کردند. یکی از افراد مشهوری که باعث شد این نوع پوشش در غرب بسیار مورد توجه قرار بگیرد، الیزابت تیلور (هنرپیشه‌ی مشهور هالیوود) بود که اغلب در مراسم‌های مختلف کفتان می‌پوشید و آن را با زیورآلات و کیف و کفش‌های جذاب استایل می‌کرد.
کفتان‌ ساحلی
ییلاق‌ها و شهرهای ساحلی عموما بهترین انتخاب برای تعطیلات هستند. کفتان‌های ساحلی نه تنها از شما در برابر آفتاب محافظت می‌کنند بلکه به راحتی می‌توانند روی لباس شنا نیز پوشیده شوند. این کفتان‌های نخی به سبک ساحلی اغلب درخشان و زیبا هستند و از پارچه‌هایی با الیاف طبیعی ساخته می‌شوند.
کفتان‌ رسمی
کفتان‌های رسمی می‌توانند برای مناسبت‌های خاص استفاده شوند و اغلب با لباس‌های شب برابری می‌کنند. از پارچه‌های مجلل گرفته تا جزئیات تزئینی، این نوع کفتان‌ها، زرق‌وبرق‌ها و درخشندگی‌ها را به مراسم و موقعیت‌های جذاب شبانه می‌آورند. کفتان‌های رسمی اغلب از ابریشم و دیگر الیاف ظریف ساخته می‌شوند. آن‌ها می‌توانند تزئینات مجلل با نخ نقره تا نخ طلا و سایر جزئیات پیچیده داشته باشند. این کفتان‌های گران‌بها اغلب برای مراسم رسمی پوشیده می‌شوند.
مانتو زنانه مدل کفتان کد ۳۰۴ ۱۰ % ۱,۸۷۰,۰۰۰ ۱,۶۸۳,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
چگونه کفتان را استایل کنیم؟
اگر شما هم از طرفداران پروپاقرص کفتان هستید حتما در بسیاری از موقعیت‌ها با خودتان فکر می‌کنید که این لباس زیبا را باید چگونه استایل کرد. در زیر برای هر نوع کفتان پیشنهاداتی داده‌ایم تا کار شما را در انتخاب اکسسوری‌ها و کیف و کفش آسان کنیم.
کفتان‌های ساحلی
پوشیدن کفتان در ساحل راهی عالی برای خنک ماندن و پوشاندن بدن است درحالی‌که فوق‌العاده شیک به نظر می‌رسید. برای استفاده از کفتان در ساحل، بهتر است پارچه‌های سبک و قابل تنفس را انتخاب کنید. برای رنگ پیشنهاد می‌دهیم از رنگ‌های روشن (مانند سفید و کرم) استفاده کنید تا استایلی مدیترانه‌ای داشته باشید و برای موقعیت‌های عصرانه، طرح‌های گرمسیری و استوایی بسیار جسورانه و جذاب خواهند بود. البته ست کردن با کلاه لبه پهن، عینک آفتابی و صندل یکی از بهترین راه‌ها برای زیبا ماندن در ساحل است.

همه‌چیز برای خرید بهترین روغن برنزه‌کننده و لوسیون سولاریوم

کفتان‌ برای استفاده‌ی روزمره
کفتان‌ها به عنوان لباس روزمره‌، راحت و البته باکلاس هستند. از آن‌جایی که آن‌ها واقعا همه‌کاره هستند، می‌توانید آن‌ها را با کفش‌های تخت، صندل یا حتی کفش‌های کتانی ست کنید. برای اکسسوری به آسانی می‌توان از کمربند، روسری و جواهرات استفاده کرد. با وجود طیف وسیع‌تری از استایل‌ها و طرح‌ها، می‌توانید به دنبال سبک‌هایی از کفتان‌ها باشید که با خلق و خوی شما مطابقت دارد. این لباس را (چه بلند و چه کوتاه) حتی با شلوار نیز می‌توان استایل کرد. از طرح‌های گل‌دار تا چاپ‌هایی از فرهنگ‌های آفریقایی، مدل‌های بی‌شماری از کفتان وجود دارد که مطابق با استایل و سلیقه‌ی شما است.
مانتو زنانه مدل کفتان مشاهده کالا
کفتان برای مراسم شبانه
اگر می‌خواهید کفتانی را پیدا کنید که برای موقعیت‌های رسمی مانند مهمانی کوکتل، عروسی، جشن‌ها یا هرجایی که نیاز به لباس مجلل یا لباس شب دارد، مناسب باشد، به دنبال پارچه‌های مجلل (مانند تافته یا ابریشم) و جزئیات زیبا مانند منجوق‌ها و پولک‌ها باشید. اگر کفتان شما با نخ طلایی دوخته شده می‌توانید آن را با کفش‌های پاشنه‌دار، زیورآلات رسمی و یک روسری ابریشمی کوچک و کیف کلاچ  استایل کنید.

کفتان بارداری
چیزهای زیادی درباره‌ی کفتان وجود دارد که آن را به تکه‌ای دوست‌داشتنی در کمد لباس هر شخصی تبدیل کرده‌است. اما این واقعیت که فوق‌العاده راحت و گشاد هستند، آن‌ها را به انتخابی شگفت‌انگیز برای لباس بارداری نیز تبدیل کرده‌است. برای راحت ماندن در کفتان بارداری، به دنبال پارچه‌های نرم و قابل تنفس باشید. الگوی لباس را به‌ گونه‌ای انتخب کنید که بدون کمر باشد تا لباستان بتواند با بارداری شما تنظیم شود. پس از زایمان نیز می‌توانید کفتانی را انتخاب کنید که جلویش دکمه داشته باشد تا برای شیردهی دچار مشکل نشوید.

تی شرت بارداری اسمارا کد ۰۶ مجموعه ۲ عددی

۳۴۰,۰۰۰

۲۷۲,۰۰۰

تومان

پیراهن بارداری اسمارا مدل moj342213-2021

۳۸۵,۰۰۰

۳۳۸,۸۰۰

تومان

خرید انواع لباس بارداری
مشاهده همه

نحوه‌ی انتخاب کفتان مناسب: پارچه، طول و اندازه
انتخاب کفتان مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ فرم بدن، مناسبتی که برای آن کفتان می‌پوشید و ترجیح شخصی در مورد استایل و جنس آن. توجه به این نکات می‌تواند در انتخاب کفتان مناسب به شما کمک کند.

پارچه: کفتان را می‌توان در تمام فصول پوشید. با این حال، لباس‌های زمستانی شما را ملزم به انتخاب جنس‌های سنگین‌تر مانند ژرسه یا مخمل می‌کند، درحالی‌که تابستان به معنای جنس‌های قابل تنفس مانند کتان، پنبه، ابریشم و سایر پارچه‌های سبک وزن است.
قد و اندازه: کفتان‌های اصیل اغلب لباس‌های بلندی هستند که بدن را می‌پوشانند، اما می‌توانید کفتان‌های کوتاه‌تر و حتی تاپ‌هایی به سبک کفتان نیز پیدا کنید. هنگام انتخاب کفتان، دانستن اندازه‌هایتان باعث می‌شود که لباسی را انتخاب کنید که مناسب شما باشد (به خصوص اگر لباسی که می‌خواهید انتخاب کنید قرار است تا مچ پا باشد). این را در نظر بگیرید که آیا می‌خواهید ظاهری متناسب‌تر با آستین‌های تنگ داشته باشید یا به دنبال لباسی سبک‌وزن و گشاد هستید.
سبک و برش: این لباس‌های باستانی با ترکیب طیفی از رنگ‌ها و برش‌ها مدرن شده‌اند. همچنین می‌توانید به یقه‌ای که از کفتان می‌خواهید (یقه‌دار یا دکمه‌دار) و نوع آستین‌ها (آستین‌های تنگ، آستین‌های زنگوله‌ای، آستین‌های گشاد) نیز فکر کرده و الگوی مناسب با سلیقه‌ی خود را انتخاب کنید. رنگ و طرح پارچه نیز نقش خود را در این انتخاب ایفا می‌کنند، و باز هم، این انتخاب بستگی به مناسبت و ترجیح شما دارد.

چگونه در خانه کفتان درست کنیم؟
می‌توان در منزل و با چند ابزار و یک تکه پارچه‌ی بزرگ، کفتان درست کرد. در زیر نحوه‌ی ساخت و دوخت این لباس جذاب را بریتان شرح می‌دهیم.

پارچه: طول و عرض آن بسته به اندازه‌های شما متفاوت است.
قیچی
اتو
چرخ خیاطی
سوزن‌ ته‌گرد
هرگونه جزئیات تزئینی مانند پولک، مهره و غیره

ابتدا با اندازه‌گیری بدن خود و با طول لباس شروع کنید. سپس پارچه را اندازه بگیرید و برش دهید. فراموش نکنید که چند سانتیمتر اضافی برای سجاف کردن به اندازه‌ها اضافه کنید. در ادامه عرض خود را اندازه گیری کنید. (برای این کار بازوهای خود را در کنار بدن قرار دهید و کمی بیشتر از حد لازم و با دست و دلبازی عرض خود را اندازه بگیرید تا لباس شل و راحتی داشته باشید. از جای خطوط، برش دهید تا شکل کفتان روی پارچه ایجاد شود.
سپس لبه‌ها را سجاف کنید. لبه‌ها را به اندازه‌ی ۵/۲ سانتیمتر تا کنید و سپس با اتو فشار دهید تا خطی تمیز به دست آورید. ۵/۲ سانتیمتر دیگر تا بزنید و دوباره با اتو فشار دهید. در این مرحله، قبل از استفاده از چرخ خیاطی برای دوختن سجاف‌ها، از سوزن ته‌گرد برای محکم کردن سجاف‌ها استفاده کنید. با استفاده از همین روش، خط گردن را اندازه و برش دهید. شکل و اندازه‌ی یقه بسته به نوع یقه‌ای که می‌خواهید متفاوت است. حالا کفتان را امتحان کنید و با چرخ خیاطی تنظیمات لازم را در قسمت آستین، قد و یقه انجام دهید. کفتان شما آماده است و می‌توانید جزئیات و تزئینات را بنا به سلیقه‌تان به آن اضافه کنید.
چرخ خیاطی کاچیران مدل elizabet 610+ plus ۱۳ % ۸,۸۰۰,۰۰۰ ۷,۷۰۰,۰۰۰ تومان مشاهده و خرید
چگونه از کفتان خود مراقبت کنیم؟
مراقبت از کفتان بسته به جنس آن متفاوت است، به همین دلیل است که همیشه باید دستورالعمل‌های مراقبتی را که همراه لباس به شما ارائه می‌شوند، خواند و رعایت کرد. از آن‌جایی که اکثر کفتان‌ها از الیاف طبیعی مانند پنبه، ابریشم، کتان یا بامبو ساخته می‌شوند، بهتر است برای آرامش خاطر، شستشوی ملایم یا حتی شستشوی دستی را انتخاب کنید. برای تمیزی از مواد شیمیایی قوی دوری و به جای آن، شوینده‌های ملایم را انتخاب کنید. پس از شستن، کفتان را روی سطح صاف قرار دهید تا به طور طبیعی خشک شود و از آویزان کردن آن خودداری کنید، زیرا باعث کشیده شدن و تغییر شکل آن می‌شود. همچنین از قرار دادن آن در زیر نور مستقیم خورشید نیز اجتناب کنید.
کلام آخر
کفتان یکی از گزینه‌های ضروری برای هر کمد لباس‌ها است. دلایل زیادی وجود دارد، چرا که این لباس باستانی امتحان خود را پس داده است. کفتان همه‌کاره، راحت و با سبک‌های مختلف برای همیشه جذاب است و می‌تواند خود را چه در موقعیت‌های روزانه و کنار ساحل یا در یک مهمانی شبانه، همچنان زیبا نگه دارد و بدرخشد.
منبع: sivanaspirit

سوالات متداول

کفتان به چه دردی می‌خورد؟

کفتان را می‌توان به این دلیل پوشید که مد است یا برای خنک ماندن در آب‌وهوای گرم و مرطوب یا از جهت رعایت حجاب در فرهنگ‌هایی که به پوشیدگی بدن اهمیت می‌دهند. از آن‌جایی که آن‌ها انتخابی همه‌کاره هستند، می‌توانید بسته به استایل، در مراسم غیر‌رسمی و هم در موقعیت‌های رسمی‌تر آن را بپوشید و استایل کنید.

چه کسی می‌تواند کفتان بپوشد؟

هر کسی می‌تواند کفتان بپوشد. آن‌ها انتخابی محبوب برای همه‌ی جنسیت‌ها هستند. از آن‌جایی که کفتان‌ها راحت و همه‌کاره هستند، برای هر فرم، شکل و اندازه‌ای از بدن، مناسب هستند. این لباس یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پوشیدن در هوای گرم و مرطوب است.

آیا فقط مسلمانان کفتان می‌پوشند؟

کفتان از دیرباز برای فرهنگ‌های مختلف اسلامی و برای قرن‌های متمادی انتخابی بر پایه‌ی فرهنگ و تاریخ بوده است. این لباس‌ها اغلب توسط مردان و زنان در کشورهای خاورمیانه و سایر مکان‌هایی که لباس‌های پوشاننده مورد تشویق هستند، پوشیده می‌شوند.

آیا زیر کفتان می‌توان لباس پوشید؟

بسته به فصل، جنس و مدل کفتان، می‌توان زیر کفتان لباس پوشید. اگر کفتانی سبک و کمی نازک دارید، ممکن است لازم باشد زیر آن چیزی بپوشید. کفتان‌های ضخیم‌تر ساخته‌شده از ابریشم یا مخمل را معمولاً می‌توان بدون لایه‌های اضافی زیر آن پوشید.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *