0

راهنمای سایزبندی کت و شلوار؛ چگونه سایز خودمان را پیدا کنیم؟

راهنمای سایزبندی کت و شلوار؛ چگونه سایز خودمان را پیدا کنیم؟
بازدید 17

همانطور که همه‌ی ما می‌دانیم هیچ لباسی به اندازه‌ی یک کت و شلوار شیک و خوش‌دوخت‌ نمی‌تواند ظاهر یک فرد را برای موقعیت‌های رسمی و مهم تحت تاثیر قرار دهد. اگرچه طراحی و جنس کت و شلوار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اما اگر سایز آن با اندام شما هماهنگی نداشته باشد ظاهرتان به اندازه‌ای که تصور می‌کنید بی‌نقص به نظر نخواهد رسید. اگر قصد خرید کت و شلوار مردانه یا زنانه را دارید اما هنوز درباره‌ی راهنمای سایزبندی کت و شلوار چیزی نمی‌دانید تا آخر این مطلب از دیجی‌کالا مگ با ما همراه باشید.

فهرست محتوا

راهنمای انتخاب مناسب‌ترین سایز کت و شلوار
جدول سایزبندی کت و شلوار مردانه و زنانه
آشنایی با انواع سایزبندی کت و شلوار مردانه و زنانه

راهنمای انتخاب مناسب‌ترین سایز کت و شلوار

در استایل‌هایی که برای کامل شدنشان از لباس‌های ست و شبیه به یکدیگر استفاده می‌شود، هیچ چیز مهم‌تر از در نظر گرفتن اندازه‌های دقیق بدن فرد و نحوه‌ی محاسبه سایز لباس نیست. اگر قصد دارید به صورت آنلاین کت و شلوار سفارش بدهید یا نمی‌توانید در هنگام خرید حضوری کت و شلوار که در نظر دارید را به تن کنید، بهتر است با راهنمای سایزبندی کت و شلوار به خوبی آشنا شوید.

۱. قد و وزن خود را اندازه‌گیری کنید

پیش از آنکه بخواهید به سراغ اندازه‌گیری قسمت‌های مختلف اندام خود بروید باید قد و وزن خود را به صورت دقیق پیدا کنید. این موضوع به طور ویژه برای مواقعی که می‌خواهید سفارش دوخت کت و شلوار بدهید بسیار مهم است؛ چرا که به خیاط اجازه می‌دهد تا با تخمین زدن بتواند قد و عرض کت را متناسب با اندام شما در نظر بگیرد. برای وزن کردن خود به سراغ استفاده از یک ترازوی دیجیتال بروید. اگر نمی‌دانید قدتان به طور دقیق چه قدر است کنار یک دیوار بایستید و درست بالای سر خود را با مداد علامت بزنید؛ سپس با استفاده از یک متر قد خود را اندازه‌گیری کنید.

متر خیاطی کد SUZA
متر خیاطی کد SUZA
۲۰,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

۲. راهنمای سایزبندی کت و شلوار: هنگام اندازه‌گیری یک پیراهن رسمی بپوشید

در هنگام اندازه‌گیری قسمت‌های مختلف اندام خود پیراهنی را که قصد دارید زیر کت خود بپوشید را به تن کنید و دکمه‌های آن را ببندید. اگر نمی‌دانید که می‌خواهید چه نوع پیراهنی بپوشید،‌ یک پیراهن سفید که با آن احساس راحتی می‌کنید را انتخاب نمایید. پیراهن شما باید مرتب، اتو شده و تمیز باشد تا به خوبی روی بدنتان بنشیند. اگر این کار را انجام ندهید ممکن است کتی که می‌خواهید بخرید یا قرار است برایتان دوخته شود، در تن شما تنگ و ناراحت به نظر برسد.

پیراهن آستین کوتاه مردانه مدل مراکشی کد MAS_TT276

پیراهن آستین کوتاه مردانه مدل مراکشی کد MAS_TT276

۷۰۰,۰۰۰
۴۲۰,۰۰۰
تومان

 پیراهن آستین بلند مردانه ابراف مدل آدرین ADTA01 رنگ مشکی

پیراهن آستین بلند مردانه ابراف مدل آدرین ADTA01 رنگ مشکی

۴۰۰,۰۰۰
۲۸۸,۰۰۰
تومان

خرید انواع پیراهن مردانه

مشاهده همه

۳. عرض شانه‌ی خود را اندازه بگیرید

اندازه‌گیری عرض شانه برای دوخت کت و شلوار اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که این اندازه قرار است عرض کلی کت شما را تعیین کند. اگر سر شانه‌های کتی که می‌پوشید کم یا زیاد باشد ظاهر خوبی پیدا نخواهید کرد زیرا در این صورت لباس نمی‌تواند به خوبی روی تن شما بنشیند. برای پیدا کردن عرض شانه‌ی خود یک متر خیاطی تهیه کنید؛ سپس فاصله‌ی بین استخوان‌های دو شانه‌ی خود را اندازه‌گیری نمایید. این کار را از پشت گردن خود انجام دهید و در هنگام تعیین اندازه هرگز متر را نکشید.

۴. راهنمای سایزبندی کت و شلوار: دور سینه‌ی خود را اندازه بگیرید

در مرحله‌ی بعد باید به سراغ اندازه‌گیری دور سینه‌ی خود بروید که در زیبا و خوش دوخت به نظر رسیدن کت و شلوار شما نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. به منظور انجام این کار بازوهای خود را بالا بیاورید، متر خیاطی را از پشت خود رد کنید و دور پهن‌ترین قسمت سینه‌ی خود را اندازه بگیرید. معمولا پهن‌ترین قسمت قفسه‌ی سینه،‌ روی نوک سینه‌ها است. در هنگام اندازه‌گیری این ناحیه از بدن صاف بایستید و ماهیچه‌های خود را سفت نکنید؛ این کار باعث تنگ شدن کت شما می‌شود.

۵. طول آستین خود را اندازه بگیرید

همانطور که می‌دانید طول دست‌های هر فرد می‌تواند با یک فرد دیگر متفاوت باشد و عدم اندازه‌گیری آن باعث کوتاه یا بلند شدن آستین کت می‌شود. آستین‌های بیش از حد بلند باعث کوچک دیده شدن جثه‌ی شما می‌شود و آستین‌های بیش از حد کوتاه کت را نافرم و دست‌های شما را بزرگ نشان می‌دهد. برای پیدا کردن طول آستین‌های خود، دستتان را کمی خم کنید و فاصله‌ی بین نقطه‌ای که استخوان شانه تمام می‌شود و استخوان مچ دست را اندازه‌گیری نمایید.

نحوه‌ی محاسبه‌ی سایز کت و شلوار

۶. راهنمای سایزبندی کت و شلوار: قد کت خود را به دست بیاورید

به منظور اندازه‌گیری قد کت خود ممکن است به کمک یک فرد دیگر نیاز پیدا کنید؛ در غیر این صورت احتمال دارد لباسی که می‌خواهید بخرید برایتان بیش از اندازه بلند یا کوتاه شود. برای پیدا کردن قد کت مناسب خود ابتدا صاف بایستید و دست‌های خود را در دو طرف ران‌های خود نگه دارید. سپس یک سر متر خیاطی را زیر گردن خود بگذارید و سر دیگر آن را تا انگشت شست یکی از دست‌های خود بیاورید. قد کت با طول دست‌های شما رابطه‌ی مستقیمی دارد، اما معمولا بلندی آن تا بالای ران شما خواهد آمد.

۷. دور گردن خود را اندازه بگیرید

برخلاف تصور بسیاری از افراد اندازه‌ی دور گردن برای تعیین اندازه‌ی کت اهمیت زیادی دارد؛ چرا که عدم اندازه‌گیری درست آن ممکن است باعث شود یقه‌ی لباس شکل نافرمی پیدا کند. برای به دست آوردن اندازه‌ی دور گردن خود متر را درست بالای استخوان ترقوه بپیچید. به یاد داشته باشید که شما نباید متر خیاطی را خیلی محکم یا خیلی سفت بگیرید. علاوه بر این، باید سر خود را صاف نگه دارید و از خم کردن آن خودداری کنید.

۸. راهنمای سایزبندی کت و شلوار: هنگام اندازه‌گیری شلوار کفش بپوشید

پیش از آنکه بخواهید به سراغ آموزش اندازه‌گیری شلوار بروید، بهتر است کفش بپوشید. پوشیدن کفش مناسب می‌تواند نحوه‌ی ایستادن و همینطور اندازه‌ی قد شما را تغییر دهد. پیشنهاد می‌کنیم کفش‌هایی را انتخاب کنید که معمولا آن‌ها را با کت و شلوارهای خود ست می‌کنید. به یاد داشته باشید کفشی که می‌پوشید باید تمیز، مرتب و سالم باشد.

کفش مردانه مدل 8801
کفش مردانه مدل ۸۸۰۱
۲۸۳,۱۴۰ تومان
مشاهده و خرید

۹. دور کمر خود را اندازه‌گیری کنید

دور کمر مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده‌ی ظاهر شلوار شما است و باید در اندازه‌گیری آن دقت زیادی به خرج بدهید. تنگی و گشادی بیش از حد شلوار می‌تواند باعث شود که این آیتم به خوبی روی تن شما ننشیند و ظاهرتان را نامرتب کند. متر خیاطی را درست دور قسمتی که کمربند خود را می‌بندید بپیچید و این ناحیه از کمر خود را اندازه‌گیری کنید. به یاد داشته باشید که شما نباید متر را خیلی سفت یا خیلی شل بگیرید. همچنین نباید نفس عمیق بکشید یا شکم خود را به داخل فرو ببرید.

۱۰. راهنمای سایزبندی کت و شلوار: طول پاهای خود را اندازه‌گیری کنید

همانطور که می‌دانید قد شلوار باید به اندازه‌ای باشد که شما با پوشیدن آن احساس راحتی کنید. برای برخی مدل‌های کت و شلوار شما می‌توانید از خیاط بخواهید تا قد شلوار را کمی کوتاه یا حتی بلندتر بگیرد. هر تصمیمی که دارید باید پیش از آن طول پاهای خود را اندازه‌گیری کنید. برای انجام این کار، یک سر متر را درست زیر نقطه‌ای که کمرتان به پاهایتان وصل می‌شود قرار دهید و سر دیگر آن را درست روی پاشنه‌ی پای خود بگذارید.

  • استایل اولد مانی چیست؟

۱۱. دور ران خود را اندازه بگیرید

آخرین قسمتی که برای خرید یا دوخت یک شلوار رسمی مناسب باید اندازه‌گیری کنید دور ران پا است. دور ران شما باید با دور کمرتان هماهنگی داشته باشید تا در تنتان خیلی تنگ یا خیلی گشاد به نظر نرسد. برای اندازه گرفتن ران خود متر خیاطی را دور پهن‌ترین قسمت بالایی پای خود بپیچید. این کار را برای هر دو پای خود انجام دهید و از اندازه‌های به دست آورده میانگین بگیرید.

نحوه‌ی اندازه‌گیری سایز کت و شلوار

جدول سایزبندی کت و شلوار مردانه و زنانه

پس از آنکه اندازه‌گیری‌های خود را انجام دادید، با استفاده از جدول زیر سایز کت و شلوار مردانه‌ی مناسب خود را پیدا کنید. فراموش نکنید که همه‌ی اندازه‌ها بر حسب سانتی‌متر هستند.

سایز کت و شلوار مردانه عرض شانه دور سینه طول آستین دور گردن دور کمر دور ران
۴۴ ۴۴-۴۵ ۸۸-۹۲ ۶۰-۶۱ ۳۷-۳۸ ۷۶-۸۰ ۵۴-۵۶
۴۶ ۴۵-۴۶ ۹۲-۹۶ ۶۱-۶۲ ۳۸-۳۹ ۸۰-۸۴ ۵۶-۵۸
۴۸ ۴۶-۴۷ ۹۶-۱۰۰ ۶۲-۶۳ ۳۹-۴۰ ۸۴-۸۸ ۵۸-۶۰
۵۰ ۴۷-۴۸ ۱۰۰-۱۰۴ ۶۳-۶۴ ۴۰-۴۱ ۸۸-۹۲ ۶۰-۶۲
۵۲ ۴۸-۴۹ ۱۰۴-۱۰۸ ۶۴-۶۵ ۴۱-۴۲ ۹۲-۹۶ ۶۲-۶۴
۵۴ ۴۹-۵۰ ۱۰۸-۱۱۲ ۶۵-۶۶ ۴۲-۴۳ ۹۶-۱۰۰ ۶۴-۶۶
۵۶ ۵۰-۵۱ ۱۱۲-۱۱۶ ۶۶-۶۷ ۴۳-۴۴ ۱۰۰-۱۰۴ ۶۶-۶۸
۵۸ ۵۱-۵۲ ۱۱۶-۱۲۰ ۶۷-۶۸ ۴۴-۴۵ ۱۰۴-۱۰۸ ۶۸-۷۰
۶۰ ۵۲-۵۳ ۱۲۰-۱۲۴ ۶۸-۶۹ ۴۵-۴۶ ۱۰۸-۱۱۲ ۷۰-۷۲

برای آشنایی با نحوه‌ی سایزبندی کت و شلوار زنانه‌ی مناسب خود از جدول زیر استفاده کنید. به یاد داشته باشید که همه‌ی اندازه‌ها بر حسب سانتی‌متر هستند.

سایز کت و شلوار زنانه عرض شانه دور سینه طول آستین دور گردن دور کمر دور ران
۳۴ ۳۷-۳۸ ۸۰-۸۴ ۵۸-۵۹ ۳۳-۳۴ ۶۰-۶۴ ۸۶-۸۹
۳۶ ۳۸-۳۹ ۸۴-۸۸ ۵۹-۶۰ ۳۴-۳۵ ۶۴-۶۸ ۸۹-۹۲
۳۸ ۳۹-۴۰ ۸۸-۹۲ ۶۰-۶۱ ۳۵-۳۶ ۶۸-۷۲ ۹۲-۹۵
۴۰ ۴۰-۴۱ ۹۲-۹۶ ۶۱-۶۲ ۳۶-۳۷ ۷۲-۷۶ ۹۵-۹۸
۴۲ ۴۱-۴۲ ۹۶-۱۰۰ ۶۲-۶۳ ۳۷-۳۸ ۷۶-۸۰ ۹۸-۱۰۱
۴۴ ۴۲-۴۳ ۱۰۰-۱۰۴ ۶۳-۶۴ ۳۸-۳۹ ۸۰-۸۴ ۱۰۱-۱۰۴
۴۶ ۴۳-۴۴ ۱۰۴-۱۰۸ ۶۴-۶۵ ۳۹-۴۰ ۸۴-۸۸ ۱۰۴-۱۰۷
۴۸ ۴۴-۴۵ ۱۰۸-۱۱۲ ۶۵-۶۶ ۴۰-۴۱ ۸۸-۹۲ ۱۰۷-۱۱۰
۵۰ ۴۵-۴۶ ۱۱۲-۱۱۶ ۶۶-۶۷ ۴۱-۴۲ ۹۲-۹۶ ۱۱۰-۱۱۳

آشنایی با انواع سایزبندی کت و شلوار مردانه و زنانه

خرید کت و شلوار نوعی سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید؛ بنابراین شما باید برای تهیه‌ی آن به موارد بسیار زیادی توجه کنید تا خرید رضایت‌بخشی داشته باشید. در وهله‌ی اول بهتر است بدانید که اندازه‌ها و سایزهای هر برند نسبت به برندهای دیگر متفاوت خواهند بود؛ این یعنی باید برای تجربه‌ی بهتر از جدول سایزبندی مخصوص خودشان استفاده کنید. از طرف دیگر به طور کلی، شلوارهای ست‌های کت و شلوار تنگ‌تر و همینطور بلندتر از شلوارهایی هستند که به صورت تکی خریداری می‌کنید. در زیر انواع سایزبندی کت‌وشلوار را به شما معرفی کرده‌ایم.

  • سایزبندی استاندارد: این سایزبندی مخصوص کسانی طراحی می‌شود که قد و وزنشان در محدود‌ه‌ی متناسب و متوسطی قرار دارد. کت و شلوارهای دارای سایزبندی استاندارد برای موقعیت‌های رسمی و داشتن استایل اولد مانی بسیار مناسب هستند.
  • سایزبندی اسلیم فیت: سایزبندی اسلیم فیت برای افراد دارای اندام‌های لاغر و کشیده مناسب است. این نوع کت و شلوارها چسبان‌تر و تنگ‌تر از انواع دیگر این آیتم پوشیدنی به نظر می‌رسد و خطوط و برجستگی‌های بدن را بیشتر نشان می‌دهد.
  • سایزبندی اورسایز و بلند: این نوع سایزبندی برای کسانیکه قد بلندی دارند و به دنبال آیتم‌های اورسایز می‌گردند به شدت مناسب است. افراد قد بلندی که دست‌ها و پاهای کشیده‌ای دارند باید به سراغ این سایزبندی‌ها بروند یا از یک خیاط بخواهند تا به صورت شخصی برای آن‌ها کت و شلوار بدوزد.
  • سایزبندی کوتاه: این نوع سایزبندی برای افرادی که قد کوتاهی دارند مناسب است. کت و شلوارهای این دسته قد و آستین‌های کوتاه‌تری دارند تا به خوبی به تن کسانیکه میانگین قد پایینی دارند بنشینند.
  • سایزبندی بزرگ: اگر اندام درشت و بزرگی دارید کت و شلوارهای سایز بزرگ بیشتر مناسب شما هستند. این دسته از کت و شلوارها در هنگام حرکت احساس راحتی زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

کلام آخر

آشنایی با راهنمای سایزبندی کت و شلوار نه تنها به بهبود ظاهر و استایل شما کمک می‌کند بلکه راحتی و اعتماد به نفس زیادی را برایتان به ارمغان می‌آورد. با در نظر گرفتن نکاتی که در این مطلب به شما معرفی کردیم می‌توانید به راحتی سایز خود را پیدا کنید و از خرید کت و شلواری که به طور کامل با اندام و البته سلیقه‌ی شخصی شما هماهنگی دارد لذت ببرید.

منبع: wikiHow ,The Black Tux

انواع سایزبندی کت و شلوار مردانه و زنانه چیست؟
سایزبندی اسلیم فیت، سایزبندی کلاسیک یا استاندارد، سایزبندی اورسایز،‌ سایزبندی کوتاه و سایزبندی بزرگ از انواع مدل‌های سایزبندی کت و شلوارها هستند.

چگونه سایز کت و شلوار خود را بفهمیم؟
برای پیدا کردن سایز کت و شلوار مناسب خود باید اندازه‌ی قسمت‌های مختلف بدنتان از جمله دور کمر‌، دور سینه و دور ران را به دست بیاورید.

اندازه‌‌های شلوارهای ست‌های کت و شلوار چگونه هستند؟
به طور کلی، شلوارهای ست‌های کت و شلوار تنگ‌تر و همینطور بلندتر از شلوارهایی هستند که به صورت تکی خریداری می‌کنید.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *