0

راهنمای سایز لباس بچگانه به همراه جدول‌های سایزبندی

راهنمای سایز لباس بچگانه به همراه جدول‌های سایزبندی
بازدید 9

خرید لباس بچه گانه ممکن است کار جالبی به نظر برسد ولی چالش‌های خودش را هم دارد. اگر به صورت آنلاین خرید می‌کنید، یا حتی در خرید حضوری، کودک خود را همراه ندارید، پیدا کردن لباسی مناسب برای کودکان که خیلی بزرگ یا خیلی کوچک به نظر نرسد، دشوار است. سایز استاندارد لباس بچه گانه از XS-XXL متغیر است. استفاده از جدول سایزبندی لباس کودکان برای تعیین اندازه‌ی متناسب راه‌حلی است که می‌تواند به شما کمک کند. این راهنمای سایز لباس بچگانه هم جزئیات بیشتری در اختیارتان می‌گذارد.

فهرست محتوا

جدول سایزبندی لباس بچه‌گانه بر اساس سن
راهنمای سایزبندی لباس کودک
چگونه اندازه‌ی لباس کودکان را تفسیر کنیم؟
اندازه لباس‌های کودکان بر اساس هر گروه سنی
نحوه اندازه‌گیری سایز لباس بچه گانه
چگونه قد کودک خود را اندازه‌گیری کنیم؟
جدول اندازه‌گیری سایز لباس بچه گانه
چطور در انتخاب سایز لباس کودک اشتباه نکنیم؟

جدول سایزبندی لباس بچه‌گانه بر اساس سن

لباس‌های بچگانه اغلب بر حسب سانتی‌متر اندازه‌گیری می‌شوند و بسته به سن کودک متفاوت هستند. لباس‌های کودکان نوپا معمولاً با وزن آن‌ها اندازه‌گیری و اندازه‌ی لباس‌های کودکان بزرگ‌تر با قد تعیین می‌شود.

اکثر کودکان ۱۸ ماهه تا ۸ ساله سایز ۴ تا ۷ و کودکان ۸ تا ۱۴ ساله سایز ۷ تا  ۱۴ می‌پوشند. گاهی والدین پرمشغله لباس‌های نوزادان را هم‌اندازه هم فرض می‌کنند اما برخی لباس‌ها برای کودکان نوپا و بزرگ‌تر کوچک هستند. لباس‌های نوزادی ممکن است برای کودکان نوپا یا بزرگ‌تر مناسب نباشند و خرید تعداد زیادی از آن‌ها کمد لباسی پر از وسایل استفاده نشده روی دستتان خواهد گذاشت. در زیر دسته‌بندی‌های اندازه لباس رایج‌تر را مشاهده خواهید کرد:

سایز سن
۰ تا ۲۴ ماه نوزاد
۲T تا ۴T کودک نوپا
۴ تا ۶X کودکی اول
۷ تا ۱۶ کودکی دوم

کوله پشتی دخترانه مدل RXZ-281

کوله پشتی دخترانه مدل RXZ-281

۴۹۸,۰۰۰
۳۹۷,۰۰۰
تومان

کوله پشتی دخترانه مدل LZO-200

کوله پشتی دخترانه مدل LZO-200

۳۶۵,۰۰۰
۲۷۴,۰۰۰
تومان

خرید لباس بچه

مشاهده همه

راهنمای سایزبندی لباس کودک

اندازه‌های جهانی اغلب برای کودکان ۳-۲۴ ماهه مناسب هستند. بنابراین، برای مثال، اگر به دنبال لباس برای کودک نوپای ۱۸ ماهه‌ی خود هستید، باید از بخش ۳-۲۴ ماهه‌ی فروشگاه خرید کنید.

سایز‌های کوچک‌تر و بزرگ‌تر نیز برای بچه‌های انتهای طیف با جثه‌ی کوچک‌تر و بزرگ‌تر موجود است. توجه به این نکته هم ضروری است که تناسب اندام دختران با پسران متفاوت است. بنابراین مطمئن شوید که لباس نوزاد با اندازه‌ی مناسب برای هر جنس را بر اساس اندازه‌ی واقعی او خریداری کنید.

اگر مطمئن نیستید که چه سایزی برای کودک شما مناسب است، به جدول سایزبندی کودک که شامل معادل قد و وزنی هر سایز است نگاهی بیندازید. راهنمای خرید لباس بچگانه هم به کارتان خواهد آمد.

سایز لباس کودکان

بادی نوزادی نیل کوک کد 111

بادی نوزادی نیل کوک کد ۱۱۱

۶۰,۰۰۰
۴۸,۰۰۰
تومان

ست 5 تکه لباس نوزادی کد C15

ست ۵ تکه لباس نوزادی کد C15

۱۰۹,۰۰۰
تومان

خرید لباس نوزادی

مشاهده همه

چگونه اندازه‌ی لباس کودکان را تفسیر کنیم؟

اندازه‌ی جهانی لباس کودکان از نوزاد (۰-۳ ماه) تا کودک ۱۴ ساله متغیر است. اندازه‌ی لباس نوزاد از نوزادی تا ۲۴‌ماهگی را شامل می‌شود. اندازه‌ی لباس بچه‌ها از ۲T، ۳T و ۴T تا ۱۲ و ۱۴ متغیر است.

اندازه‌ی لباس‌های مناسب بین تولیدکنندگان مختلف، بسیار متفاوت است. بهترین قانون این است که لباس‌های بچه‌ها بر اساس سن و قد کودک سایزبندی شوند. به عنوان مثال بچه‌های ۵ ساله معمولا سایزهای ۷/۸ یا ۸/۱۰ می‌پوشند.

برای بررسی درستی اندازه لباس، راهنمای سایز لباس بچگانه و نمودار اندازه لباس کودک را در هر برندی بررسی کنید. همچنین می‌توانید از نمودارهای تبدیل بین‌المللی برای اندازه لباس نوزادان استفاده کنید.

به عنوان یک قاعده‌ی کلی، اندازه‌ی لباس نوزادان بر اساس سن تعیین می‌شود. به عنوان مثال، اندازه لباس نوزادان ان‌بی یا newborns، لباس نوزاد بر اساس ماه (به عنوان مثال ۰-۳ ماه)، و لباس نوزاد نوپا بر اساس سن (به عنوان مثال، ۲T برای کودکان دو ساله) سایزبندی می‌شود.

خواندن مطالب  انواع لباس راحتی بچگانه، روش‌های تا کردن لباس کودک، نکات خرید لباس عید کودک در دیجی‌کالا مگ هم به شما در خرید و انتخاب لباس برای کودکان کمک خواهد کرد.

جدول اندازه‌گیری سایز لباس بچه گانه

 بادی نوزادی مدل میومینی
بادی نوزادی مدل میومینی
۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

اندازه لباس‌های کودکان بر اساس هر گروه سنی

لباس‌های نوزادی معمولاً از ۰-۳ ماهه، ۳-۶ ماهه و ۶-۹ ماهگی متغیر است. محبوب‌ترین استایل‌ها در این سن  سرهمی، پیجامه و جامپ‌سوییت هستند.

گاهی اوقات اندازه را بر اساس سن و گاهی با اندازه استاندارد XS-XL ارائه می‌دهند که معمولاً به این معنی است:

سن سایز
۴-۵ سال XS
۶-۷ سال S
۸-۹ سال M
۱۰-۱۱ سال L
۱۲-۱۳ سال XL
جلیقه پسرانه مدل 57073253
جلیقه پسرانه مدل ۵۷۰۷۳۲۵۳
۳,۸۰۰,۰۰۰ تومان
مشاهده و خرید

نحوه اندازه‌گیری سایز لباس بچه گانه

سوال بزرگ این است که چه سایزی برای فرزند من مناسب است؟ برای اندازه‌گیری بدن کودک، به یک متر نواری انعطاف‌پذیر نیاز دارید. پوشاندن یک لباس سبک به کودک هنگام اندازه‌گیری به دقت آن کمک می‌کند.

برای استفاده صحیح از راهنمای سایزبندی لباس بچه گانه، باید اندازه‌های زیر را به دست آورید:

  • عرض سینه
  • قد
  • دور باسن
  • داخل پا یا فاق
  • دور کمر

راهنمای سایز لباس کودک

چگونه قد کودک خود را اندازه‌گیری کنیم؟

با اندازه‌گیری قد فرزندتان، جدول سایز لباس بچه گانه مخصوص او را ایجاد کنید. برای اندازه‌گیری قد کودک نوپا، از او بخواهید تا جایی که ممکن است صاف مقابل دیوار بایستد.

مطمئن شوید که روی یک سطح صاف ایستاده و پاشنه‌های خود را به دیوار چسبانیده. متر نواری را از بالای سر او به سمت پایین به سمت زمین بکشید. اطمینان حاصل کنید که کودک شما کفش یا جوراب نپوشیده است تا اندازه‌گیری‌ها صحیح انجام شود.

قفسه سینه باید در پهن‌ترین قسمت قفسه سینه کودک اندازه‌گیری شود که معمولاً زیر بغل است.

دور کمر را می‌توان حدود دو و نیم سانت بالاتر از ناف اندازه گرفت. اندازه‌گیری باسن در برآمده‌ترین قسمت باسن کودک انجام می‌شود. هنگام اندازه‌گیری، دقت کنید که متر خیلی سفت دور او حلقه نشده باشد. قد فاق برای شلوار جین و شلوارهای دیگر مورد نیاز است. قد فاق را می‌توان از پایین مچ پا تا قسمت داخلی ران اندازه‌گیری کرد.

هنگامی که این اندازه‌ها را به دقت گرفتید، از نمودار تبدیل اندازه و راهنمای سایز لباس بچگانه آن برند استفاده کنید تا تعیین کنید که کدام سایز به بهترین وجه مناسب کودک شما است.

جدول اندازه‌گیری سایز لباس بچه گانه

برای اطلاع از سایزبندی لباس‌های بچه‌گانه باید از طول آستین، قد فاق، دور باسن، دور کمر، قفسه سینه و قد آن مطلع باشد و بعد طبق جدول زیر سایز لباس‌ها را انتخاب کنید:

طول آستین قد فاق دور باسن دور کمر قفسه سینه قد سایز
۲۱ اینچ ۵۳ سانتی متر ۱۸.۷۵ اینچ ۴۷.۵ سانتی متر ۲۴ اینچ ۶۱ سانتی متر ۲۲.۵ اینچ ۵۷ سانتی متر ۲۳.۵ اینچ ۶۰ سانتی متر ۳۹.۵ – ۴۳.۵ اینچ ۱۰۰ – ۱۱۰ سانتی متر XXS (3-4 سال)
۲۲ اینچ ۵۵.۵ سانتی متر ۲۰.۵ اینچ ۵۲ سانتی متر ۲۵ اینچ ۶۳.۵ سانتی متر ۲۳ اینچ ۵۸.۵ سانتی متر ۲۴.۵ اینچ ۶۲ سانتی متر ۴۳.۵ – ۴۷ “۱۱۰ – ۱۲۰ سانتی متر XS (5-6 سال)
۲۳ – ۲۴ اینچ ۵۸.۵ – ۶۱ سانتی متر ۲۲.۵ – ۲۴ “۵۷ – ۶۱ سانتی متر ۲۶ – ۲۷ اینچ ۶۶ – ۶۹ سانتی متر ۲۳.۵ – ۲۴.۵ اینچ ۶۰ – ۶۲ سانتی متر ۲۵.۵ – ۲۶.۵ “۶۵ – ۶۷ سانتی متر ۴۹ – ۵۳ اینچ ۱۲۵ – ۱۳۵ سانتی متر S (7-8 سال)
۲۵ -۲۶.۸ اینچ ۶۳.۵ – ۶۷.۹ سانتی متر ۲۵.۵ – ۲۷.۵ “۶۴.۵ – ۷۰ سانتی متر ۲۸.۵ – ۲۹.۵ “۷۲ – ۷۵ سانتی متر ۲۵.۵ – ۲۶.۵ “۶۵ – ۶۷ سانتی متر ۲۷.۵ – ۲۸.۵ اینچ ۷۰ – ۷۲ سانتی متر ۵۵ – ۵۹ اینچ ۱۴۰ – ۱۵۰ سانتی متر M (9-10 سال)
۲۸.۳ – ۲۹.۷۵ “۷۱.۸ – ۷۵.۶ سانتی متر ۲۸.۵ – ۲۹.۵ “۷۲ – ۷۵ سانتی متر ۳۰.۵ – ۳۲ “۷۷.۵ – ۸۱ سانتی متر ۲۷.۵ – ۲۸.۵ اینچ ۷۰ – ۷۲ سانتی متر ۰.۵ – ۳۲ “۷۷.۵ – ۸۱ سانتی متر ۶۱ – ۶۵ اینچ ۱۵۵ – ۱۶۵ سانتی متر L (11-12 سال)
۳۱ – ۳۲ اینچ ۷۸.۷ – ۸۱.۳ سانتی متر ۳۰.۵ – ۳۱.۲۵ “۷۷.۵ – ۷۹.۵ سانتی متر ۳۳.۵ – ۳۵ “۸۵ – ۸۹ سانتی متر ۲۹.۵ – ۳۰.۵ “۷۵ – ۷۷ سانتی متر ۳۳.۴ – ۳۵ اینچ ۸۵ ۸۹ سانتی متر ۶۷ – ۶۹ اینچ ۱۷۰ – ۱۷۵ سانتی متر XL (13-14 سال به بالا)

 

مقیاس اندازه‌گیری اندازه لباس کودکان با مقیاسی که برای بزرگسالان استفاده می‌شود متفاوت است. علاوه بر این، لباس‌های کودکان در کشورهای مختلف اندازه‌های متفاوتی دارند، بنابراین مهم است که اندازه‌‌های مختلف را بشناسید. طبق نمودار تبدیل، برای مثال سایز ۱۰۰ آمریکا معادل سایز اروپایی ۱۴۰ یا سایز انگلیسی ۱۸۰ است. به عنوان مرجع، میانگین قد یک دختر ۱۰ ساله آمریکایی از حدود ۳/۷ اینچ (۱٫۰۹ متر) تا ۴/۲ (۱٫۲۷ متر) متغیر است.

پسرها معمولاً در این سنین به طور متوسط ​​​​قد بلندتر از دختران هستند. قد پسران ده ساله بین ۹/۳ تا ۵/۴ (۱۴/۱ تا ۳۷/۱ متر) است، در حالی که دختران در این محدوده سنی بین ۱۱/۲ تا ۵/۳ (۰۶/۱-۹۳/۰ متر) هستند. کودکی که سه فوت قد و پنجاه پوند وزن دارد در آمریکا سایز ۶ می‌پوشد. این سایز تقریباً با سایز ۱۲ انگلستان یا سایز فرانسوی ۵۴ قابل مقایسه است.

یک کودک ۱۸ پوندی سایز ۱۸ آمریکایی می‌پوشد که تقریباً شبیه سایز فرانسوی ۳۸ است.

سایزبندی لباس کودکان

چطور در انتخاب سایز لباس کودک اشتباه نکنیم؟

بچه‌ها به سرعت سایز عوض می‌کنند، بنابراین مطمئن شوید که لباس‌های کافی در کمد لباس کودک خود دارید که در تمام مراحل جهش رشد او دوام آورد. وقتی صحبت از لباس بچه‌ها به میان می‌آید، کار والدین اندکی سخت می‌شود. لباس‌ها خیلی گران هستند و حدس اندازه‌ی آن‌ها اغلب همراه با اشتباه است. در ادامه چند نکته را توضیح می‌دهیم که با رعایت آن‌ها اشتباه در تشخیص اندازه کمتر می‌شود.

با چند برند مورد علاقه همراه باشید

انتخاب ۱ تا ۳ برند مورد علاقه و خرید از آنها راهی عالی برای جلوگیری از مشکلات سایز است. بیشتر اوقات می‌توانید لباس‌هایی را که مناسب نیستند برگردانید، ولی همیشه بهتر است از برندهای شناخته شده استفاده کنید تا در چرخه‌ی خرید و بازگشت گیر نکنید.

به دنبال لباس‌های کشی باشید

با جست‌و‌جوی شلوارهای کمرکشی، سرآستین‌های الاستیک، و سایر مواد کشسان و گشاد، دغدغه‌ی پیدا کردن سایز مناسب کمتر می‌شود. کمربندهای بند کشی را می‌توان کشید و سفت کرد. آن‌ها برای کودکان در حال رشد عالی هستند.

حراج‌ها را از دست ندهید

خرید در حراج نوعی صرفه‌جویی یک انتخاب برد-برد هنگام خرید وسایل کودکان است. شما می‌توانید به مجموعه گسترده‌ای از لباس‌ها و کفش‌های درجه یک با قیمت‌های عالی دسترسی داشته باشید.

استاندارهای مختلف سایز لباس بچه

سخن پایانی

خرید می‌تواند برای فرزندان شما یک تجربه‌ی فوق‌العاده باشد. البته که شما می‌خواهید بچه‌تان شیک به نظر برسد و در لباس‌های خود احساس راحتی کند، اما همچنین می‌خواهید لباسش ایمن و مناسب سنش باشد. بر اساس تحقیقات، تا ۳۷درصد از خریداران، لباس‌های خریداری شده را به دلیل سایز نادرست پس می‌دهند.

هنگام خرید لباس برای فرزندان خود به عنوان والدینی که برای اولین بار والدگری می‌کنند، اغلب چیزی می‌خرید که برای بچه بزرگ یا کوچک است. عمدتاً به این دلیل که اندازه‌ها از برندی به برند دیگر متفاوت است. برای کمک به تشخیص سایز لباس فرزندتان، این راهنمای سایز لباس بچه گانه را به دقت بخوانید و به جدول سایزبندی لباس بچه گانه نگاه کنید.

منبع: kidpik

سوالات متداول
آیا سایز ۳ ماه و ۰-۳ ماه یکسان است؟
نه، ۳ ماه و ۰-۳ ماه یکسان نیست. ۳ ماهه معمولاً به اندازه لباس‌های طراحی شده برای نوزادان تقریباً ۳ ماهه اشاره دارد. از سوی دیگر، ۰-۳ ماه محدوده اندازه‌ای است که نوزادان و نوزادان تا ۳ ماهگی را شامل می‌شود. این سایزبندی اجازه می‌دهد تا کمی انعطاف‌پذیری در اندازه برای تطبیق با دوره‌های مختلف رشد داشته باشید.

سایز ۱۱۰ در لباس بچه گانه چه سایزی است؟
سایز ۱۱۰ در لباس‌های بچگانه معمولاً با اندازه‌ قد تقریباً ۱۱۰ سانتی‌متر مطابقت دارد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که اندازه‌بندی می‌تواند بین برندها و کشورها متفاوت باشد، بنابراین همیشه بهتر است برای اندازه‌گیری دقیق به نمودار اندازه برند خاص مراجعه کنید.

لباس کودک و نوزاد چگونه سایزبندی می‌شود؟
اندازه لباس نوزاد و کودک نوپا به طور کلی با سن یا قد کودک مرتبط است. برای نوزادان، اندازه‌ها اغلب با سن (به عنوان مثال، ۰-۳ ماه، ۳-۶ ماه) علامت‌گذاری می‌شوند. اندازه‌های کودک نوپا معمولا با برچسب “T” (مانند ۲T، ۳T، ۴T) مشخص می‌شوند. اندازه کودک نوپا همچنین ممکن است بر اساس محدوده سنی (به عنوان مثال، ۲-۳ سال، ۳-۴ سال) یا اندازه‌گیری قد طبقه‌بندی شود. رجوع به نمودار اندازه برند خاص برای اطلاعات دقیق اندازه مهم است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *