0

راهنمای سایز شلوار بچگانه به همراه جدول سایزبندی

راهنمای سایز شلوار بچگانه به همراه جدول سایزبندی
بازدید 3

سایزبندی شلوار بچگانه یکی از موضوعات مهم و دارای اهمیت ویژه در خرید لباس کودک است که نیازمند دقت و توجه والدین است. با توجه به رشد سریع کودکان در سال‌های اولیه زندگی، انتخاب سایز مناسب نه‌ تنها در افزایش راحتی و آزادی حرکت آن‌ها نقش دارد، بلکه می‌تواند به کاهش هزینه‌های مالی از طریق جلوگیری از خرید مکرر و نادرست نیز کمک کند. راهنمای سایز شلوار بچگانه کمک می‌کند تا شلوار نه تنها به خوبی بر تن کودک بنشیند، بلکه از نظر استایل و زیبایی ظاهر نیز مناسب باشد.

با وجود این‌که بسیاری از برندها سایزبندی را بر اساس سن تعیین می‌کنند اما این روش همیشه دقیق نیست، زیرا رشد کودکان تحت‌تاثیر عوامل مختلفی مانند ژنتیک و تغذیه قرار دارد. از این رو، بسیاری از برندهای معتبر، به ترکیبی از سن، اندازه‌ی قد، وزن و اندازه‌گیری‌های دقیق دور کمر و طول پا توجه دارند تا راهنمایی جامع‌تری را به والدین ارائه دهند.

فرایند اندازه‌گیری و انتخاب شلوار مناسب شامل دانستن نحوه دقیق اندازه‌گیری دور کمر و طول پاها، آگاهی از ویژگی‌های پارچه‌ی لباس موردنظر و در نظر گرفتن تجربیات پیشین است. علاوه بر این، شناخت برندهای مختلف و توجه به جدول‌های سایزبندی هر کدام، به والدین این امکان را می‌دهد که بهترین گزینه را بر اساس نیازهای خاص فرزندشان انتخاب کنند.

در این مطلب از دیجی‌کالا مگ از روش‌های تعیین سایز کودک می‌گوییم تا به والدین کمک کنیم درک بهتری از سایزبندی شلوار بچگانه و نحوه‌ی اندازه‌گیری شلوار او پیدا کنند. در نهایت با راهنمای سایز شلوار بچگانه می‌توانید انتخاب‌های بهتری داشته باشید و نیازهای فرزندتان را به راحتی برآورده کنید.

فهرست محتوا

اهمیت سایزبندی صحیح
استانداردهای سایزبندی شلوار بچگانه
چگونه باید اندازه‌گیری صحیح را انجام داد؟
جدول سایزبندی شلوار بچگانه
نکاتی در انتخاب صحیح سایز شلوار بچگانه
انتخاب سایزها برای آینده
محل زندگی و شرایط اقلیمی

اهمیت سایزبندی صحیح

سایز مناسب در لباس کودکان از چند جهت اهمیت دارد. از یک طرف، راحتی و آزادی حرکت کودک برآورده می‌شود و از طرف دیگر، کودک ظاهری زیباتر و البته متناسب‌تر خواهد داشت. شلوارهایی که تنگ یا گشاد هستند، می‌توانند باعث ناراحتی کودکان شوند، آزادی عمل را (مخصوصا در بازی) از آن‌ها بگیرد و حتی به پوست حساسشان آسیب بزند. علاوه بر این، با راهنمای سایز لباس بچگانه می‌توان سایز صحیح را متوجه شد که خود می‌تواند در طولانی‌مدت هزینه‌های خانواده را کاهش دهد، زیرا نیاز مداوم به خرید کمتر می‌شود و کودک می‌تواند برای زمان بیشتری شلوار را بپوشد.

تی شرت آستین بلند بچگانه لینتل مدل  راه راه Dope 0071

تی شرت آستین بلند بچگانه لینتل مدل راه راه Dope 0071

۲۶۴,۰۰۰
تومان

تی شرت آستین کوتاه پسرانه پیپرتس مدل 13705059

تی شرت آستین کوتاه پسرانه پیپرتس مدل ۱۳۷۰۵۰۵۹

۳۷۴,۰۰۰
تومان

خرید انواع لباس دخترانه و پسرانه

مشاهده همه

استانداردهای سایزبندی شلوار بچگانه

سایزبندی شلوار بچگانه معمولاً به روش‌های زیر انجام می‌شود:

۱.سایزبندی براساس سن: روش معمول و متداولی که در فروشگاه‌ها استفاده می‌شود، سایزبندی براساس سن است. در این روش، سایزها به صورت ۲T، ۳T دسته‌بندی می‌شوند. این عبارت (حرف تی انگلیسی در کنار عدد) نشان‌دهنده سن کودک موردنظر است. بنابراین اگر فرزند شما یا کودکی که قرار است شلوار را بپوشد ۶ ساله است باید لباسی را با سایز T6 خریداری کنید.

۲.سایزبندی براساس قد و وزن: این روش دقیق‌تر از سایزبندی بر اساس سن است. در این روش می‌توان با اندازه‌گیری قد و وزن کودک موردنظر، سایز مناسب‌تری را (به نسبت سایزبندی بر اساس سن) انتخاب کرد.

۳.سایزبندی براساس اندازه‌گیری دور کمر و طول پاها: برخی شلوارها نیاز به اندازه‌گیری دقیق‌تری دارند. برای این منظور باید اندازه‌های مربوط به کمر و پا را گرفت و با اندازه‌های شلوار مطابقت داد تا لباس به درستی روی تن بنشیند و ظاهری زیبا داشته باشد.

استانداردهای سایزبندی

چگونه باید اندازه‌گیری صحیح را انجام داد؟

اندازه‌گیری دقیق شلوار بچگانه اولین قدم برای انتخاب سایز مناسب است. برای این کار می‌توان از یک متر نرم (مانند متر خیاطی) استفاده و به روش زیر عمل کرد:

اندازه‌ی دور کمر: متر را دور کمر کودک‌ بپیچید، اندازه‌ی دور کمر (در باریک‌ترین قسمت بدن در بالای شکم) را بگیرید و یادداشت کنید. این اندازه بسیار مهم است زیرا کمر شلوار با این اندازه تنظیم می‌شود.

اندازه‌ی طول پا: از ناحیه‌ی بالای کمر تا مچ پا را اندازه بگیرید. این اندازه مشخص می‌کند که طول شلوار باید چقدر باشد و چه شلواری برای کودک مناسب است.

اندازه‌‌ی دور باسن: متر را دور عریض‌ترین نقطه‌ی باسن بپیچید. این اندازه برای شلوارهای چسبان و یا جین بسیار مهم است.

شلوار دخترانه لوپیلو مدل کتان دولایه کد 7658884

شلوار دخترانه لوپیلو مدل کتان دولایه کد ۷۶۵۸۸۸۴

۴۶۷,۰۰۰
۴۴۳,۶۵۰
تومان

شلوار دخترانه مدل ابروبادی دمپا کش Blak

شلوار دخترانه مدل ابروبادی دمپا کش Blak

۱۹۹,۰۰۰
تومان

خرید انواع شلوار دخترانه

مشاهده همه

جدول سایزبندی شلوار بچگانه

سن قد شلوار (به سانتیمتر) سایز
۰ تا ۶ ماه ۳۰ ۲۵
۶ تا ۱۲ ماه ۳۵ ۳۰
۱ تا ۲ سال ۴۵ ۳۵
۲ تا ۳ سال ۵۰ ۴۰
۳ تا ۵ سال ۶۰ ۴۵
۵ تا ۸ سال ۶۵ ۵۰
۸ تا ۱۰ سال ۷۵ ۵۵
۱۰ تا ۱۳ سال ۸۵ ۶۰
۱۳ تا ۱۵ سال ۹۰ ۶۵

نکاتی در انتخاب صحیح سایز شلوار بچگانه

اگر به دنبال خرید شلوار بچگانه با سایز صحیح هستید بهتر است نکات زیر را در خاطر داشته باشید:

توجه به تغییرات رشد کودک: کودکان در سنین مختلف و حتی در یک سن ممکن است اندازه‌های متفاوتی داشته باشند. بنابراین بسیار مهم است که اندازه‌ها را با رشد کودک تطبیق داد.

مطالعه‌ی جدول سایزبندی برای برندهای مختلف: گاهی هر برند سایزبندی خاص خود را دارد و برای این منظور جدول ویژه‌ی خود را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد. نگاه کردن به جدول سایزبندی هر برند، اطلاعات دقیقی به شما خواهد داد تا بتوانید با توجه به اندازه‌های کودک موردنظر و تطبیق آن‌ها با جدول برند بتوان بهترین انتخاب را داشت.

پارچه و استایل شلوار: پارچه‌های کشی که عموما ترکیبی از کتان و الیاف با خاصیت کشسان هستند، انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. این شلوارها به‌خصوص برای کودکان فعال و پرجنب‌وجوش مناسب‌تر هستند.

خواندن نظرات و تجربیات دیگران: خواندن نظرات کاربران و مشتریان فروشگاه‌ها می‌تواند فهم دقیق‌تری از اندازه‌های واقعی ارائه دهد.

سایزبندی با قابلیت تنظیم: برخی شلوارها دارای بندهای قابل تنظیم یا بخش‌های کشی در ناحیه‌ی کمر هستند که به کودک اجازه می‌دهد سایز شلوار را متناسب با رشدش تنظیم کند.

اگر کودک شما در سنی است که می‌تواند در فرآیند خرید شرکت کند بهتر است خودش نیز در این روند مشارکت کند. چرا که این موضوع فرآیند را به طور کلی آسان‌تر خواهد کرد. در زیر چند نکته‌ی مهم را در این خصوص یادآور می‌شویم:

فرزندتان را برای خرید ببرید: اگر می‌توانید فرزندتان را با خود به فروشگاه موردنظر ببرید. به آن‌ها اجازه دهید آن‌چه را که دوست دارند انتخاب کنند و ازشان بخواهید آن را در اتاق پرو لباس امتحان کنند. به این ترتیب، مطمئن خواهید شد که مناسب و اندازه است.

یک سایز بزرگتر بخرید: فرزند شما احتمالاً تا سن ۱۴ سالگی برای دختران و ۱۶ سالگی برای پسران جهش رشد را تجربه خواهد کرد. از این رو، توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از خرید زیاد شلوار، یک سایز بزرگتر بخرید. همیشه می‌توانید با استفاده از کمربند، اندازه‌ی کمر را مناسب اندازه‌ی کودک بکنید. تا زمانی‌که شلوار به درستی اندازه‌ی کودک شود.

یکی از شلوارهای کودک با اندازه‌ی صحیح را به همراه خود داشته باشید: اگر به تنهایی خرید می‌کنید، یکی از شلوارهای متناسب با کودک خود را ببرید و از آن به عنوان راهنما برای فهمیدن اندازه‌ی موارد جدید استفاده کنید.

اندازه‌های دقیق کودک را همراه خود داشته باشید: می‌توانید آن‌ها را در تلفن یا یک تکه کاغذ کوچک در کیف پول یا کیف خود نگه دارید. حتما حواستان باشد اندازه‌ها را با رشد فرزندتان به‌روز کرده باشید.

سعی کنید از برندهای همیشگی خرید کنید: از آن‌جایی که سایزها در برندهای مختلف، متفاوت از یکریگر هستند، بهتر است تا جایی که می‌توانید از برندی خرید کنید که پیش‌تر از آن خرید کرده‌اید و مناسب سایز فرزندتان است. اندازه‌ها بین برندها متفاوت است. این موضوع روند خرید را بریتان آسان‌تر خواهد کرد.

انتخاب سایز مناسب بچه ها

شلوار پسرانه مدل یلدا

شلوار پسرانه مدل یلدا

۲۰۹,۰۰۰
تومان

شلوار پسرانه مدل D300

شلوار پسرانه مدل D300

۲۲۰,۰۰۰
تومان

خرید انواع شلوار پسرانه

مشاهده همه

انتخاب سایزها برای آینده

در نظر داشته باشید که کودکان به سرعت رشد می‌کنند، بنابراین ممکن است انتخاب سایزی که کمی بزرگ‌تر باشد، ایده‌ی خوبی باشد. این امر می‌تواند کمک کند تا کودک مدت زمان بیشتری از لباس استفاده کند، بدون اینکه والدین مجبور شوند به زودی وارد خرید مجدد شوند. برخی شلوارها با بندها یا کش‌های قابل تنظیم ارائه می‌شوند که با رشد کودک تطبیق‌پذیرتر هستند.

  • راهنمای سایز کفش بچگانه

محل زندگی و شرایط اقلیمی

اگرچه مکان جغرافیایی و فرهنگ محل زندگی نیز می‌تواند در انتخاب سایز و نوع پارچه تاثیرگذار باشد اما بهتر است در انتخاب لباس و سایز مناسب کودک به این نکته توجه کرد که در تهیه‌ی پوشاک موردنظر حتما از الیاف طبیعی استفاده شده باشد و از خرید لباس‌های تنگ و چسبان که مانع از تنفس پوست کودک شده خودداری نمود. در مناطقی با آب و هوای گرم‌تر، پارچه‌های تنفس‌پذیر مانند کتان، پنبه یا لینن بیشتر توصیه می‌شوند.

سخن پایانی

خرید شلوار بچگانه برای کودکان با رعایت نکات و توصیه‌های بالا می‌تواند به تجربه‌ای دلچسب و موفق تبدیل شود. والدین با درک صحیح از سایزبندی و استفاده از اندازه‌گیری‌های دقیق، می‌توانند بهترین انتخاب را برای کودک خود داشته باشند. مهم‌ترین نکته در خرید لباس برای کودک این است که باید همواره به نیازهای ویژه‌ی کودک توجه کرد. راحتی و خوش‌پوشی کودک، زمینه‌ساز فعالیت‌های روزانه، افزایش اعتماد به‌نفس و البته ارتباط موثر با دیگران است. در نهایت همه‌ی این موارد باعث شادی و شادابی بیشتر کودک خواهد شد. با انتخاب‌های آگاهانه، بجا و هوشمندانه، دنیای کودکان زیباتر و پرنشاط‌تر خواهد شد.

منبع: momlovesbest

سوالات متداول
سایزبندی بچه‌ها به چه شکل است؟
اندازه‌ی بچه‌ها معمولا بر اساس سن، قد و وزن تعیین می‌شود. اندازه با میانگین اندازه‌گیری‌های گروه‌های سنی مطابقت دارد، اما همیشه بهترین کار این است که وقتی بچه‌ها با سرعت‌های مختلف رشد می‌کنند به طور دقیق اندازه‌گیری شوند.

چطور باید سایز بچه‌ها را فهمید؟
ابعاد قد، سینه، کمر و باسن آن‌ها را اندازه بگیرید. برای سایز شلوار، از کمر به پایین را اندازه بگیرید. همیشه راهنمای سایزبندی خاص لباس را بررسی کنید.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *