0

تولیدکننده تجهیزات پزشکی زیر تیغ است

تولیدکننده تجهیزات پزشکی زیر تیغ است
بازدید 62

به گزارش آیمد 90 نشست خبری انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی و اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی کشور، با موضوع دستاوردها و چالش‌های حوزه تجهیزات پزشکی کشور و برگزاری نمایشگاه ایران هلث ۲۰۲۴، با حضور احمد مسلمی رئیس انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی، عبدالرضا یعقوب‌زاده رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی و محمدرضا کمپانی نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.
در ابتدا یعقوب زاده در خصوص چالش‌ها و مشکلات این صنعت گفت: باعث تأسف است که هنوز درگیر موضوعی بسیار ابتدایی تحت عنوان ارز سوبسیدی و وارداتی هستیم.
وی در ادامه بیان کرد: تولیدکننده تجهیرات پزشکی ایرانی در یک میدان رقابتی با تولید کننده چینی، ژاپنی و آمریکایی می‌جنگد. تولیدکنندگان ایرانی باید مواد اولیه تجهیراتی که می‌سازند با قیمت روز دلار تهیه کنند درحالی که می تواند همان قطعات را با ارز ۲۸ تومان وارد کند به جای اینکه آن قطعه را با ارز ۵۰ تومان بسازد.
یعقوب زاده در خصوص حذف ارز ترجیحی گفت: تجهیزات پزشکی چه گناهی کرده است که ارز ترجیحی برای آن حذف نمی‌شود؟ واقعا باعث تأسف است که هنوز درگیر این مسئله هستیم تا از دولت بخواهیم برای محصولی که وارد می‌کنیم،سوبسید ندهیم. در میان تولید کننده و واردکنندگان کشور نابرابری‌هایی در خصوص ارز تخصیصی وجود دارد و نباید به واردات تجهیزات پزشکی، سوبسید ارز تعلق گیرد زیرا تولیدکننده متضرر خواهد شد.
وی تأکید کرد: زمانی که قیمت و کیفیت محصول خارجی بهتر باشد مشخص است که کسی تجهیزات پزشکی تولید ایران را با دو برابر خارجی تهیه نمی‌کند، بنابراین تولیدکننده رو به واردات می‌آورد.
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی در خصوص میزان ارز ترجیحی در دو سال گذشته گفت: متأسفانه در سال 1401 مبلغ 650میلیون دلار و در سال 1402 مبلغ 850 میلیون دلار ارز 4200 به تجهیزات پزشکی تخصیص یافته است./ لینک منبع خبر
 

برچسب هااحمد مسلمی ارز تجهیزات پزشکی تجهیزات پزشکی مصرفی رضا کمپانی رضا یعقوب زاده

در حافظه کپی شد

تولیدکننده تجهیزات پزشکی زیر تیغ است

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *