0

جزئیات کنگره بین المللی طب انتقال خون

جزئیات کنگره بین المللی طب انتقال خون
بازدید 52

به گزارش آیمد 90 رئیس موسسه عالی آموزشی پژوهشی طب انتقال خون در مراسم افتتاحیه پنجمین کنگره بین‌المللی طب انتقال خون  از دریافت 120 مقاله برای ارزیابی و شرکت دراین  کنگره خبر داد.
صدیقه امینی درابتدای این کنگره ضمن عرض خیر مقدم به حضار، میهمانان و سخنرانان گفت: از مقامات مسئول بهداشت و درمان و انتقال خون کشورها، نمایندگان انجمن های انتقال خون آفریقا،آسیا و سازمانهای بین المللی مرتبط خصوصا سازمان جهانی بهداشت که در این رویداد علمی حضور دارند تشکر می کنم.
وی با اشاره به تجارب موفقیت آمیز کنگره های پیشین گفت: پنجمین کنگره هم در سطح بین المللی امروز و فردا باهمت و تلاش سازمان انتقال خون و موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون برگزار می‌شود.
رئیس موسسه عالی آموزشی پژوهشی طب انتقال خون ضمن بیان اهداف برگزاری این کنگره گفت: تبادل اطلاعات در زمینه آخرین دستاوردهای علمی طب انتقال خون همچنین معرفی و به اشتراک گذاری دانش و تجربیات انتقال خون کشورهای مشارکت کننده و تبادل علمی و توانمند سازی دو سویه از دیگر اهداف این همایش است.
امینی ضمن اشاره به موضوعاتی که در این کنگره بررسی خواهد شد افزود: در این سمینار در مورد چالشهای مدیریت مراکز انتقال خون و بانک خون و مراکز درمانی مباحثی مطرح می‌شود.
وی ارتباط علمی با دانشمندان و صاحب نظران طب انتقال خون را از دیگر اهداف این سمینار خواند و افزود: پس ازانتشار فراخوان شرکت در کنگره 120 خلاصه مقاله دریافت و 98 مقاله حایز شرایط ارزیابی بود و 14 خلاصه مقاله برای ارائه حضوری از کمیته علمی داوران کسب امتیاز کردند و حدود 64 مقاله نیز برای پوستر پذیرفته شده است.
امینی گفتَ: ارتقای نگرش و عملکرد متخصصان بالینی و آزمایشگاهی در مراکز درمانی در زمینه طب انتقال خون از نتایج مورد انتظاراست.
امینی با اشاره به رشته های علمی و انجمن های تخصصی که در این کنگره شرکت کرده اند گفت: ذخیره سازی خون و فراورده، آنتی بادی ها و آنتی ژنهای پلاکتی و ژن درمانی و ایمنو هماتولوژی و نو آوری و کار آفرینی در طب انتقال خون و سل تراپی و هموستاز و HLA  تایپینگ  … از مباحثی است که در این کنگره مطرح می شود.
وی پس از مرور 17 رشته علمی که می توانند در این کنگره شرکت و کسب امتیاز کنند افزود: در این همایش علاوه بر اعضای هیات علمی موسسه و دانشگاه های علوم پزشکی کشور، در زمینه علمی، همکاران خارجی مثل انجمن انتقال خون های  آسیا و چندین انجمن علمی داخل کشورمان نیز با این کنگره همراهی و همکاری می کنند.50 سخنران درنظر گرفته شده و 9 نفر به صورت آنلاین و 3 نفر به صورت حضوری به سخنرانی خواهند پرداخت.
وی  از کمیته اجرایی و علمی برای برگزاری این همایش تشکر و ابراز امیدواری کرد که این رویداد علمی تاثیر گذار و مفید واقع شود./ لینک منبع خبر
 

برچسب هاسازمان انتقال خون

در حافظه کپی شد

جزئیات کنگره بین المللی طب انتقال خون

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *