0

ایجاد کارگروه ویژه دارو و تجهیزات پزشکی کشورهای بریکس

ایجاد کارگروه ویژه دارو و تجهیزات پزشکی کشورهای بریکس
بازدید 90

به گزارش آیمد 90 مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو، از ایجاد کارگروه ویژه رگولاتوری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی بین اعضای سازمان بریکس خبر داد.

حمیدرضا اینانلو، با اشاره به برگزاری نشست اعضای سازمان بریکس، گفت: جمهوری اسلامی ایران عضو سازمان بریکس بوده و یکی از موضوعات همکاری این سازمان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است.
وی افزود: رئیس دوره‌ای بریکس در سال ۲۰۲۴ روسیه است که نشستی را با حضور رگولاتورهای محصولات پزشکی که شامل دارو و تجهیزات پزشکی نیز می‌شود ترتیب داده و در آن به محورهای مشخصی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی پرداخته شد.
اینانلو با بیان اینکه به منظور یکپارچه کردن دیدگاه‌ها و استانداردها در حوزه بازرسی GMP و مباحث بازرسی آنلاین مشترک بین کشورها مطرح و مورد گفت‌وگو قرار گرفت، گفت: یکی دیگر از محورهای مورد بحث، مشارکت و همکاری در زمینه مقابله با داروها و تجهیزات پزشکی با استانداردهای پایین و تقلبی بود که کشورهای مختلف دیدگاه‌ها و روش‌های خود را ارائه دادند.
مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: در این نشست پیشنهاد ایجاد انجمن رگولاتورهای دارویی و تجهیزات پزشکی حوزه کشورهای بریکس نیز مطرح و کشورها نقطه نظرات خود را اعلام کرده و مقرر شد کارگروه ویژه‌ای برای این موضوع تشکیل شود تا در آن استانداردها، قوانین و مقررات، لوازم و رویه‌های لازم به اشتراک گذاشته شود./ لینک منبع خبر

برچسب هارگولاتوری در تجهیزات پزشکی

در حافظه کپی شد

ایجاد کارگروه ویژه دارو و تجهیزات پزشکی کشورهای بریکس

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *