0

بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های سلامت توسط مردم پرداخت می‌شود

بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های سلامت توسط مردم پرداخت می‌شود
بازدید 10

به گزارش آیمد 90 حسینعلی شهریاری امروز در آیین نکوداشت سی‌امین سالروز ملی بیمه سلامت که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، اظهار کرد: در قوانین بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، میزان پرداختی از جیب مردم حداکثر 30 درصد تعیین شده است. با این حال، به جز دو سال که منابع قابل توجهی در اختیار بیمه‌ها قرار گرفت و پرداخت از جیب مردم در حوزه سلامت به 30 درصد رسید، در سایر سال‌ها، میزان پرداختی از جیب مردم افزایش یافته و اکنون معتقدیم که این میزان بالای 50 درصد است.

وی افزود: علت این امر، عدم تخصیص کافی یا به‌موقع منابع است.

شهریاری ادامه داد: با توجه به اینکه رئیس‌جمهور جدید از میان پزشکان انتخاب شده و همواره بر اجرای قانون تأکید دارد، امیدواری ما به کاهش مشکلات پرداختی در حوزه سلامت بیشتر شده است و انتظار داریم با دستور ریاست‌جمهوری، قوانین بالادستی اجرا شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه بهداشت و درمان دستاوردهای بسیار خوبی داشته است؛ به‌طوری که بسیاری از کشورها برای درمان به کشور ما مراجعه می‌کنند، زیرا هزینه‌های درمان در کشور ما برای آن‌ها از بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی پایین‌تر است.

علی جعفریان؛ جانشین وزیر بهداشت، در ادامه این مراسم اظهار کرد: ما موظف به ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و ایجاد قابلیت در جامعه برای تأمین هزینه‌های درمان هستیم.

وی افزود: اگر بیماری در مناطق حاشیه‌ای کشور دچار سرطان شود، مسیر درمان او با فردی که در مرکز یک استان به این بیماری مبتلا شده است، متفاوت خواهد بود. زیرا ما وظیفه ارائه خدمات درمانی را داریم، اما تأمین هزینه‌های جانبی، از قبیل رفت و آمد بیماران از مناطق حاشیه‌ای به مراکز شهری، نیازمند همکاری سایر دستگاه‌هاست.

جعفریان ادامه داد: هر روز تأخیر در رساندن منابع به واحدهای ارائه‌دهنده خدمات پزشکی، باعث افت کیفیت خدمات درمانی خواهد شد. بنابراین منابعی که به بیمه سلامت تخصیص می‌یابد باید به سرعت به دست سازمان‌های مربوطه برسد.

وی با بیان اینکه منابع حوزه سلامت از درآمد ناخالص داخلی کمتر از 4 درصد است، گفت: این رقم باید به 7 درصد برسد.

مشاور عالی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: باید بحث پیشگیری در بیمه سلامت اولویت یابد تا هزینه‌های درمانی کاهش یابند.

فلوشیپ پیوند کبد تصریح کرد: ما پیوند کبد را با 4 هزار دلار در کشور انجام می‌دهیم، در حالی که در برخی کشورها مانند آمریکا، قیمت این خدمت 300 تا 400 هزار دلار است. این در حالی است که در ایران از بیماران بابت پیوند کبد هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود. این شعار ماست که اگر کسی بیمار شد، فقط درگیر بیماری باشد و رنج دیگری نداشته باشد. در همین راستا، باید منابع موردنیاز برای پوشش بیمه‌ای خدمات را تأمین و رضایت مردم را جلب کنیم./ لینک منبع خبر

 

برچسب ها

حسینعلی شهریاری

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *