0

توهین های مکرر سریال هفت سر اژدها به جامعه پرستاری

توهین های مکرر سریال هفت سر اژدها به جامعه پرستاری
بازدید 75

بارها از مشکلات جامعه‌ پرستاری در حوزه های مختلف از جمله معیشت،استخدام و…گفته ایم اما آنچه کمتر کسی درباره آن سخن گفنه، توهین های مکرر اخیر در رسانه ملی است.

اسماعیل صفری نژاد در گفت و گو با خبرنگار سازمان نظام پرستاری بیان کرد: اخیراً پخش سکانسی از سریال «هفت سر اژدها» از تلویزیون با انتقاد جامعه بزرگ پرستاری در فضای مجازی مواجه شده است. اما موضوع به اینجا ختم نمی‌شود و ما شاهد هستیم که علاوه بر اینکه رسانه ملی و عوامل سازنده سریال هفت سر اژدها نه تنها واکنشی نسبت به توهین آشکار به جامعه خدوم پرستاری نداشته‌اند؛ بلکه بار دیگر توهین به پرستاران در سکانسی از این سریال صورت گرفته است. 
 
عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری ادامه داد: اعتراض جامعه‌ پرستاری به این موضوع است که در یکی از سکانس‌های این سریال، پرستاران بیمارستان که در حال انجام وظیفه بوده‌اند، با کلمات زشت مورد خطاب قرار گرفته‌اند.
 
 هرچند در راستاي حمايت و حفظ شأن پرستاران نامه ای از طرف رئیس کل سازمان نظام پرستاری به رئیس سازمان صداوسیما و بیانیه ای از طرف سازمان نظام پزشکی برای توهین‌آمیز خواندن قسمتی از سریال جهت اعتراض صادر شد.ولي گويا عوامل سريال يا متوجه خطاي خودشان نشده اند يا اينكه به خيال خود اينچنين حركات زشت و ناپسند را که بیشتر شامل برخی افراد است،توهين نميدانند…!
 
وی ادامه داد: اعتراضی که در همان واپسین لحظات آخر سال 1402 به فراموشی سپرده شد و پرستاران دوباره شاهد تکرار توهین به جامعه پرستاری در قسمت های بعدی این سریال بودند.
 
صفری نژاد گفت: توهین به جامعه درمانی خصوصاً جامعه پرستاری کشور در حالی از رسانه ملی سر در آورد که کارگردان و تهیه کننده سریال “هفت سر اژدها” علاوه بر در مقابل هم قرار دادن پزشک و پرستار، با استفاده از الفاظی زشت و توهین آمیز حمله به جامعه خدوم درمان و پرستاران را به نهایت رساندند. 
وی ادامه داد: در این میان و در پی تخریب و تهاجم به جامعه پرستاری کشور از سوی عوامل این فیلم ، هیچ گونه عذرخواهی‌ تا کنون انجام نشده است و بار دیگر رفتار زشت و توهین به کادر درمان و پرستاران در این سریال دیده شد.
 
اسماعیل صفری نژاد عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری ضمن محکوم کردن این اقدام عوامل پخش فیلم “هفت سر اژدها” از شبکه سوم سیما مبنی بر تخریب کادر درمان و پرستاران، خواستار برخورد جدی با عوامل سازنده این فیلم و نیز خواهان تغییر نگرش سازمان صدا و سیما در تولید و پخش برخی از سریال ها و فیلم‌ها و تجدید رویه صدا و سیما در ساخت برنامه‌هایی با مضمون توهین به جامعه کادر درمان و پرستاری شد.

ino.ir/1/1628/2148

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *