0

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: صنعت، قلب تپنده اقتصاد کشور و حوزه بهداشت و درمان ضامن سلامت این قلب‌های تپنده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
صنعت، قلب تپنده اقتصاد کشور و حوزه بهداشت و درمان ضامن سلامت این قلب‌های تپنده است
بازدید 48

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: صنعت، قلب تپنده اقتصاد کشور و حوزه بهداشت و درمان ضامن سلامت این قلب‌های تپنده است
دکتر حسن ملکی زاده در نشست با مدیران شرکت پلیمر آریا ساسول در عسلویه افزود: صنعت، اقتصاد و بهداشت و درمان در راستای هم بوده و قابل جداسازی نیستند.

دکتر ملکی زاده اذعان داشت: صنعت وقتی قرار است موتور محرکه اقتصاد کشور باشد قطعاً تبعاتی به همراه دارد و این امر طبیعی است و برای پیشگیری از این امر لازم است حوزه صنعت پیوست‌های سلامت‌محور لازمه را به همراه خودش داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ، مردمان استان بوشهر را که میزبان صنایع مختلف در استان هستند را لایق نگاه بیشتر این حوزه دانست و افزود: پتروشیمی‌ها یکی از صنایعی هستند که سهم قابل‌توجهی از ارزآوری کشور دارند و نیاز به توجه بیشتر حوزه پیرامون در قالب مسئولیت‌های اجتماعی بخصوص در حوزه بهداشت و درمان احساس می‌شود.

دکتر ملکی زاده، دانشگاه‌های علوم پزشکی را مراکز استانی وزارت بهداشت عنوان و تاکید کرد: سلامت نه به معنای بهداشت به تنهایی و نه به معنای درمان به تنهایی است و تمامی مقوله‌های زندگی انسان را معنا می‌کند، سلامت از جاده ارتباطی شامل می‌شود تا غذا و… سلامت روان و…، همه این موارد را شامل می‌شود، اما حوزه سلامت در بسیاری از این موضوعات اختیاری برای تصمیم‌گیری ندارد.

وی بابیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر آماده همکاری دوجانبه در حوزه‌های مختلف با حوزه صنعت است، افزود: زمینه همکاری‌های دوجانبه فراهم است و انتظار داریم صنعت همکاری‌های تحقیقاتش را با دانشگاه‌های استان انجام دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: بوشهر قطب تشخیص و  درمان سرطان کشور است و مرکز پزشکی هسته بوشهر با داشتن دانشمندان و پزشکان مطرح بین‌المللی و کشوری عنوان اولین را در کشور دارد.

انتهای پیام/ م.ک ۳۰۹۰

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *