0

در راستای مقابله با شیوع بیماری در استان بوشهر؛ تازه‌های علمی آنفلوانزا در کمیته علمی آنفلوانزا بررسی شد

در راستای مقابله با شیوع بیماری در استان بوشهر؛
تازه‌های علمی آنفلوانزا در کمیته علمی آنفلوانزا بررسی شد
بازدید 44

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کمیته علمی دانشگاهی آنفلوانزا با موضوع مرگ ناشی از آنفلوانزا و در راستای مقابله با شیوع بیماری در استان بوشهر در محل معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.
در این کمیته ضمن بررسی وضعیت بیماری آنفلوانزا و همچنین عوارض و فوت ناشی از آن در استان مطالبی در خصوص پیامدهای بیماری آنفلوانزا در گروه‌های سنی مختلف تشریح شد و در ادامه هرکدام از اعضای جلسه راهکارها و چالش‌های پیش رو جهت کاهش موارد آنفلوانزا و سایر عفونت‌های تنفسی را بیان نمودند.

کارشناس مسئول آنفلوانزا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این نشست گفت: ازآنجایی‌که هر سال شاهد شیوع عفونت‌های حاد تنفسی به‌ویژه آنفلوانزا در شهروندان هستیم بدون شک عوارض شدید آنفلوانزا در کنار سایر ویروس‌های تنفسی از ‌جمله سرماخوردگی و روتاویروسها خطری را متوجه شهروندان می‌سازد و توجه به راه‌های پیشگیری، واکسیناسیون گروه‌های پرخطر، مراقبت و مدیریت درمان مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

رهام یوسف نژاد افزود: بررسی تازه‌های علمی و آخرین یافته‌ها و تطبیق آن‌ها با شرایط موجود و امکانات از عالی‌ترین اهداف کمیته است که می‌تواند نقشی سازنده‌ای در پیشگیری و درمان مبتلایان داشته باشد.

وی گفت: هر ساله با هدف دانش‌افزایی عموم مردم و گروه‌های هدف طراحی متون آموزشی عمومی و تخصصی و آموزش گروه‌های هدف توسط کمیته‌های علمی صورت می‌گیرد. توجه به راه‌های پیشگیری، واکسیناسیون گروه‌های پرخطر، مراقبت و مدیریت درمان مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

این کارشناس بهداشتی همچنین افزود: در این کمیته تاکید شد که ارائه راهکارهای مناسب مراقبت و درمان برای پزشکان و مراکز ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی درمانی که توسط کمیته‌های علمی تعیین می‌شود کمک شایانی در مراقبت از بیماران می‌کند که در کنار آن با تدوین آموزش‌های عمومی به شهروندان می‌تواند در کنترل شیوع بیماری نقش اساسی داشته باشد.

این کمیته با حضور دکتر قاسم برجوئی فرد، معاون بهداشت دانشگاه و متخصص کودکان، دکتر محمدمهدی خواجه ئیان معاون فنی معاونت بهداشت، دکتر فرهاد عباسی، متخصص عفونی و فوکال پوینت علمی آنفلوانزا، دکتر کتایون وحدت، متخصص بیماری‌های عفونی، دکتر عبدالمجید عمرانی، فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان، دکتر سیده حمیده اسدی، متخصص کودکان، دکتر فاطمه بهرامیان، مدیر گروه بیماری‌های واگیر، دکتر غلامرضا حاجیانی، نماینده معاونت درمان دانشگاه و رهام یوسف نژاد کارشناس مسئول آنفلوانزا معاونت بهداشت دانشگاه برگزار شد.

انتهای پیام/: م.ب ۲۰۲۰

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *