0

تغدیه از اساسی‌ترین ارکان سلامت است/نیاوردن نمکدان پای سفره یک اقدام در جهت سلامتی است

تغدیه از اساسی‌ترین ارکان سلامت است/نیاوردن نمکدان پای سفره یک اقدام در جهت سلامتی است
بازدید 38

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: امروزه یکی از اساسی‌ترین مشکلات در سلامتی جوامع تغذیه است.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر قاسم برجوئی‌فرد که به مناسبت روز رژیم درمانگر در همایش تقدیر از رژیم درمانگران شبکه‌های بهداشت و درمان استان بوشهر سخن می‌گفت، افزود: در جامعه نیاز به آموزش‌های تغذیه به زبان ساده وجود دارد؛ که اطلاعات معتبر درباره تغذیه سالم می‌تواند به‌عنوان یک ابزار قدرتمند برای پیشگیری از بیماری‌ها و حفظ سلامتی نقش داشته باشد.

این مقام مسئول بهداشتی گفت: به‌عنوان‌مثال همین که بتوانیم مردم رو قانع کنیم که فقط نمکدان را سرِ سفره نیاورند کار بسیار بزرگی انجام داده‌ایم؛ چرا مه امروزه یکی از عوامل اصلی فشار خود -که خود از عوامل اصلی مرگ‌ومیر به شمار می‌رود- نمک است.

دکتر برجوئی‌فرد با اشاره به پویش ملی غربالگری فشارخون بالا گفت: از بین بیش از ۷۰۰ هزارنفری که در استان بوشهر در این پویش مورد معاینه قرار گرفتند، بیش از ۵ هزار نفر بیمار فشارخونی کشف شد که اصولاً بیماری بسیاری از آن‌ها به دلیل تغذیه ناسالم است.

این مقام مسئول بهداشتی گفت: پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان ۱۴۰۲ شروع شد و تا ۳۰ دی‌ماه ادامه داشت، این پویش افراد بالای ۱۸ سال جامعه را در زمینه دو بیماری دیابت و پرفشاری خون مورد غربالگری قرار داد.

وی بابیان اینکه امروزه تغذیه و سلامت روان دو بال مهم سلامت در جامعه هستند گفت: بسیار مشاهده می‌شود والدین که گاهی مشکلات سلامتی کودکان فقط با تغییر تغذیه و حتی بدون دارو برطرف می‌شود که این نشان‌دهنده اهمیت تغذیه است.

در این مراسم از کارشناسان تغذیه شبکه‌های بهداشت و درمان استان بوشهر نیز تقدیر شد.

دومین چهارشنبه ماه مارس هرسال روز جهانی رژیم درمانگر، نام نهاده شده است.

انتهای پیام/: م.ب ۲۰۲۰

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *