0

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: آمادگی بازرسان سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای تامین سلامت در رمضان و نوروز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
آمادگی بازرسان سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای تامین سلامت در رمضان و نوروز
بازدید 36

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همه بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای تامین سلامت جامعه در ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز آماده هستند.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر قاسم برجوئی‌فرد در آغاز طرح بازرسی سلامت در نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: همه بازرسان بهداشت محیط استان برای تامین سلامت جامعه در ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز آماده هستند.

وی در گردهمایی کارشناس مسئولان بهداشت محیط شهرستان‌ها و کارشناسان مسئول برنامه سلامت نوروزی در گروه سلامت محیط افزود: کنترل عوامل محیطی موثر بر سلامت جامعه از اهداف بسیار مهم معاونت بهداشتی دانشگاه است که این امر مهم از طریق نظارت بر ایمنی مواد غذایی، ایمنی آب، دفع فاضلاب و پسماند، بهداشت فردی و عمومی، کنترل مصرف دخانیات و کنترل حشرات و ناقلین بیماری به نتیجه می‌رسد

این مقام مسئول بهداشتی بابیان اینکه اجرای این برنامه جزو وظایف بازرسان بهداشت محیط است گفت: خوشبختانه اقدامات موثر همکاران بهداشت محیط در جامعه در کنترل بیماری‌ها بسیار تاثیرگذار بوده و قطعاً اگر این نظارت‌ها حذف شود شاهد روند رو به رشد بیماری‌ها در مناسبت‌ها و ایام خاص خصوصاً نوروز خواهیم بود.

وی اظهار کرد: مقارن شدن عید نوروز با ماه مبارک رمضان اهمیت نظارت بر بهداشت محیط مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی را چندین برابر کرده است، بنابراین اقدامات وسیع در اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی نیازمند برنامه‌ریزی مناسب و هماهنگی‌های درون ‌بخشی و برون‌ بخشی در استان و شهرستان‌ها است.

مهندس میمنت توبه خاک، مدیر گروه سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: استفاده از تجهیزات پرتابل و به روز توسط بازرسین در این نظارت‌ها یکی از نقاط قوت اجرای برنامه است و باهمت بازرسان در این زمینه شاهد ارتقاء بهداشت و کیفیت مواد غذایی در مراکز عرضه مواد غذایی خواهیم بود.

انتهای پیام/ م.ب ۲۰۲۰

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *