0

نقش والدین در آموزش به فرزندان خود در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال بسیار مهم است

نقش والدین در آموزش به فرزندان خود در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال بسیار مهم است
بازدید 39

سوپروایزر آموزشی بیمارستان سوانح سوختگی شهرستان گناوه گفت: نقش والدین در آموزش به فرزندان خود در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال بسیار است.
به گزارش روابط عمومی بیمارستان سوانح سوختگی شهرستان گناوه؛ لیلا خضری گفت: پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری مستلزم ارتقاء فرهنگ ایمنی است که فرهنگ ایمنی  بر سه اصل آگاهی،آموزش و الزام استوار است.

وی بابیان اینکه والدین در پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری نقش مهمی دارند اظهار داشت: والدین می‌توانند کودکان و نوجوانان خود را با خطرهای آتش‌بازی آشنا کنند و به آن‌ها بگویند که در مقابل مواد محترقه و منفجره چقدر آسیب‌پذیر هستند.

خضری افزود: بسیاری از والدین بدون آگاه‌سازی و آموزش مناسب فرزندان خود، سعی می‌کنند با توسل به‌زور و اجبار آن‌ها را از کاری منع یا به کاری ترغیب کنند ولی این شیوه معمولاً با شکست همراه است.

درد، تورم، تاول و قرمزی پوست از مهم‌ترین عوارض سوختگی است

سوپروایزر آموزشی بیمارستان سوانح سوختگی گناوه گفت: شایع‌ترین حادثه‌ای که در چهارشنبه آخر سال رخ می‌دهد سوختگی درجه‌یک(سطحی) است. درد، تورم، تاول و قرمزی پوست از مهم‌ترین عوارض سوختگی بوده که در میان نواحی مختلف بدن معمولاً سوختگی دست از بقیه اندام‌ها شایع‌تر است.

خضری بابیان اینکه قطع عضو و عفونت ثانویه دو عارضه خطرناک از میان عوارض زودرس سوختگی هستند خاطرنشان کرد: اگر شدت سوختگی خیلی زیاد باشد حتی گاهی ممکن است منجر به فوت بیمار شود.

خضری افزود: اصابت ترکش‌های ناشی از مواد محترقه به چشم، باعث بروز آسیب‌هایی در ناحیه پلک و چشم  می‌شود و حتی گاهی به نابینایی فرد می‌انجامد که در این شرایط مراجعه سریع به چشم‌پزشک، شدت ضایعه را کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد:.در سال گذشته بیش از ۵ مورد کودک و نوجوان براثر ترقه در چهارشنبه‌سوری دچار آسیب‌های شدیدی در ناحیه صورت و دست‌ها شدند.

سوپروایزر آموزش بیمارستان سوانح سوختگی گناوه بیان کرد: هم استانی‌های عزیز باید کبریت و مواد آتش‌زا مانند نفت و بنزین را دور از دسترس کودکان نگهداری کرده و نباید هرگز به کودک اجازه داد در محیط خانه یا پارکینگ، با آتش زدن بوته، هیزم و امثال این‌ها جان خود و دیگران را به خطر بیندازد.

در پایان امیدواریم با فرهنگ‌سازی مناسب، امسال هیچ حادثه‌ای در روز چهارشنبه آخر سال نداشته باشیم و از نوجوانان و جوانان انتظار داریم از رفتارهای پرخطر در این روزها دوری کنند و کام خانواده را در ایام نوروز تلخ نکنند.

انتهای پیام/ ۱.ش ۴۰۶۰

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *