0

معاون بهداشت دانشگاه: در موضوع جمعیت عامل اقتصادی مهم است ولی تغییر باور‌ها تاثیرگذارتر است

معاون بهداشت دانشگاه:
در موضوع جمعیت عامل اقتصادی مهم است ولی تغییر باور‌ها تاثیرگذارتر است
بازدید 39

تغییر باورها و نگرش‌ از عامل اقتصادی در موضوع فرزند آوری مهم‌تر است.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت : اگرچه عامل اقتصادی در موضوع فرزند آوری بسیار مهم است؛ ولی آنچه بیشتر تاثیرگذار است تغییر باورها و نگرش‌ است.

دکتر قاسم برجوئی‌فرد در نشست با دانشجویان دانشگاه تربیت‌معلم بوشهر افزود: آنچه نشان می‌دهد باورها در موضوع جمعیت بیشتر تاثیرگذار است این است که استان‌های بیشتر برخوردار ما ازنظر شاخص‌های بهداشتی کم‌ترین تعداد فرزند را در بین استان‌های دیگر دارا هستند.

این مقام مسئول بهداشتی گفت: با کاهش جمعیت در یک منطقه و حتی یک کشور، خدمات و تولیدات نیز به‌تبع آن کمتر می‌شود و این خود دلیلی است که افزایش جمعیت از حیث کلی باعث رونق اقتصادی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: از حیث مراقبت‌های بهداشتی درمانی نیز جامعه سالمند هزینه‌های بیشتر برای کشور دارد. به‌عنوان‌مثال یک کودک بیمار با چند روز بستری در بیمارستان ترخیص می‌شود این در حالی است که یک سالمند بیمار چندین برابر کودک باید در بیمارستان نگهداری شود.

دکتر برجوئی‌فرد هشدار داد: اگر  همین روند رشد جمعیت ادامه پیدا کند در بین سال‌های ۱۴۲۵ تا ۱۴۳۰ ایران بعد از ژاپن پیرترین کشور دنیا خواهد شد و در سال ۱۴۸۰ جمعیت ایران به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید.

انتهای پیام/ : م.ب ۲۰۲۰

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *