0

معدوم سازی بیش از ۵ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف

معدوم سازی بیش از ۵ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف
بازدید 46

وبدا؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون در قالب برنامه سلامت نوروزی و سلامت رمضان، بیش از ۵ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد معدوم شده است.

به گزارش وبدا، دکتر صالحی فرد در تشریح گزارش فعالیت‌های مدیریت سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی استان در برنامه “سلامت نوروزی” و “سلامت رمضان” از ۱۵ تا ۲۳ اسفنذماه ۱۴۰۲ اظهار داشت: در این مدت کل بازرسی از مراکز و اماکن ۱۶ هزار و ۵۲۹ مورد بوده است.

وی افزود: در این بازرسی ها ۷۵ متصدی متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد، همچنین ۲ واحد متخلف پلمب گردید.

دکتر صالحی فرد تعداد بازرسی مشترک با سایر ادارات را ۲۷۳ مورد اعلام کرد و گفت: از ابتدای اجرای این طرح ۴۰۶ مورد بازرسی از سامانه‌های آبرسانی و ۱۵۰ مورد نمونه برداری از مواد غذایی انجام شده است.

وی از معدوم سازی ۵ هزار و ۴۸ کیلوگرم مقدار مواد غذایی در قالب اجرای این طرح در استان خبر داد و گفت: ۵۴ مورد بازرسی از مراکز اقامتی و پایانه‌های مسافربری، ۸۳۴ مورد بازرسی از مراکز مذهبی و اماکن بین راهی، ۱۱ هزار و ۲۸۱ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۴ هزار و ۸۷ مورد بازرسی از اماکن عمومی از دیگر اقدامات به همت بازرسان سلامت محیط و کار صورت گرفته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت پهارمحال و بختیاری گفت: همچنین در ۹ روز اخیر، ۷ هزار و ۳۶۷ مورد سنجش پرتابل سطوح و مواد غذایی، ۵هزارو ۶۷۳ مورد کلرسنجی آب آشامیدنی و ۲۶۸ مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی در استان انجام شد.

دکتر صالحی فرد گفت: تاکنون به ۲۳۷ مورد از شکایات مردمی و سامانه بهداشت ۱۹۰ در استان نیز رسیدگی شده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *